ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اکیپ ویژه پلیس فتا برای افشای سؤالات امتحان نهایی

| چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۵ ق.ظ | ۰ نظر

پلیس فتای تهران بزرگ با تعیین اکیپ ویژه موضوع افشای سؤالات امتحان نهایی دانش‌آموزان را پیگیری می‌کند.

در هفته گذشته بود که ماجرای افشای سؤالات امتحانات هماهنگ استانی در تهران مشکلاتی را برای 2 درس دانش‌آموزان پایه دوم متوسطه ایجاد کرد.

ماجرا از این قرار بود که ساعاتی پیش از برگزاری دو آزمون هماهنگ استانی جغرافیا و آمادگی دفاعی، سؤالات امتحانی منسوب به این امتحانات، در کانال‌های تلگرامی دست به دست می‌شد.

درباره درس آمادگی دفاعی، کار به جایی رسید که آموزش و پرورش تهران مجبور شد سؤالات امتحانی این درس را بر خلاف معمول، در زمان امتحان از طریق اتوماسیون اداری به مدارس ارسال کند.

اما اکنون موضوع لو رفتن سوالات امتحان نهایی دو درس «فیزیک» و «زبان فارسی» سوم متوسطه مشکل‌ساز شده است، تا جایی که پلیس فتا به این موضوع ورود کرده است.

فرد یا اشخاصی پیش از برگزاری آزمون‌های فوق، از طریق کانال‌های تلگرامی با درخواست 100 هزار تومان برای هر امتحان، عنوان می‌کردند که سؤالات را پش از آزمون در اختیار آنها قرار می‌دهند.

دانش‌آموزانی که با این افراد در ارتباط بودند و به نوعی این سوالات را خریداری کرده بودند نیز تطابق سؤالات فروخته شده با سؤالات اصلی امتحان را تأیید کردند.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در خصوص لو رفتن سوالات امتحان نهایی دانش‌آموزان در فضای مجازی اظهار داشته است: «نماینده حقوقی آموزش و پرورش که به پلیس فتا مراجعه کرده است، اذعان کرد که مدارکی در این خصوص داریم و به پلیس فتا ارائه می‌کنیم».

سرهنگ کاکوان با بیان اینکه آموزش و پرورش تا روز پنجشنبه 19 خردادماه هیچ مدارکی را به پلیس فتا ارائه نکرده بود، خاطرنشان کرد: «لازم است دوستان حراست با عجله این مدارک را ارائه دهند و اگر نتوانند این کار را انجام دهند، از طریق قانونی و دادستانی ورود می‌کنیم و مدارک را دریافت می‌کنیم».

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ تصریح کرد: «یک اکیپ ویژه‌ای را تعیین کردیم و منتظر هستیم اسناد را دریافت کنیم و پیگیری را آغاز کنیم و حتما نتیجه خواهد داشت».

به گزارش فارس، پلیس فتا بر اساس آی پی کاربران تلگرامی و همچنین شماره حساب فروشنده سؤالات پیگیر این موضوع است، اما نکته اصلی این است که اگر این موضوع تأیید شود، آزمون این 2 درس تکرار خواهد شد؟ البته خبرگزاری فارس از طریق پلیس فتا در حال پیگیری این موضوع است.

  • ۹۵/۰۳/۲۶

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">