ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد دارک‌نت‌های مجازی مواد مخدر

| دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

معاون حقوقی پلیس فتا با اشاره به بسترهای امنیتی پلیس فتا در فضای سایبری کشور، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر در حوزه مواد مخدر به وسیله فضای مجازی دارک نت‌هایی به وجود آمده است که بیشتر در کشورهای دیگر مشهود بوده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حسین رمضانی در یک میزگرد رادیویی با اشاره آمارهای به دست آمده از بسترهای فضای مجازی برای رشد اعتیاد در کشور، گفت: امروزه فضای سایبری با ایجاد بستر رسانه‌ای بسیار مطلوب این امکان را در اختیار دولت و نهاد های کشور قرار می دهد تا بتوانند اقدامات خود را سازمان دهی کنند.

وی افزود: فضای سایبری در کنار تمام ویژگی‌های مثبت و سازنده خود، با ایجاد فضاهای کاربری برای مجرمین و خلافکاران مختلف در برخی اوقات سبب وقوع بسیاری از مشکلات می شود.

معاون حقوقی پلیس فتا با اشاره به بسترهای امنیتی پلیس فتا در فضای سایبری کشور، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر در حوزه  مواد مخدر به وسیله فضای مجازی دارک نت‌هایی به وجود آمده است که بیشتر در کشورهای دیگر مشهود بوده است.

دکتر عباس دیلمی زاده، کارشناس حوزه مواد مخدر  نیز در این برنامه با اشاره به تعریف مواد مخدر در جوامع مختلف، گفت: مواد مخدر و محرک، با ایجاد وابستگی های شدید جسمی، روانی و عاطفی در ذهن و جسم شخص نفوذ کرده و با سوء مصرف افراد علائم خود را به بار می نشاند.

وی با بیان این که در هیچ جای دنیا برای مخدرها تبلیغ مثبتی انجام نمی گیرد، اظهار کرد: در هر شیوه تبلیغاتی برای مصرف و فروش مواد مخدر همواره از راه های غیر مستقیم استفاده می شود، به طوری که امروزه در بخش های مختلف فضای مجازی شاهد این دست از تبلیغات غیر مستقیم هستیم.

این کارشناس مواد مخدر در ادامه همین بحث اضافه کرد: زمانی که یک مصرف کننده از طریق مدل‌های مختلف تبلیغاتی و گروه های متعلق به مصرف کنندگان به مواد مورد نظر خویش دست پیدا کند، یک تبلیغات کاملا غیر مستقیم انجام گرفته است.

وی در خصوص رواج مواد مخدر جدید در فضاهای مجازی، اظهار کرد: اکثر مواد مخدر با برندها و نام های مختلف در پایه و بنیان خود مشترک و یکسان هستند، به طوری که تهیه کنندگان این مواد نسبت به سطح آگاهی مردم و رشد فروش خود تبلیغات و برند خود را تغییر می دهند.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: زمانی که یکی از انواع مواد مخدر با تبلیغات پیشگیرانه و آگاه سازی به مردم معرفی می شود، تولید کننده با استفاده از راه‌های تبلیغاتی مختلف و تغییر در ظاهر محصول سعی در فروش جنس تولیدی خود دارد.

دیلمی‌زاده با اشاره به رواج خرید و فروش آزاد مواد مخدر در برخی از کشور های دنیا، افزود: در کشور ایران خرید و فروش مواد مخدر از فضای مجازی به صورت جدی و برجسته صورت نمی گیرد.

  • ۹۵/۰۴/۲۱

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">