ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد "دیتا سنتر داخلی"، راهکار نهایی نیست

| دوشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۸۴، ۱۰:۴۲ ق.ظ | ۰ نظر

یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: ایجاد "دیتا سنتر داخلی" ( مرکز داده اینترنتی) "‪ "IDC‬قدمی رو به جلو به شمار می‌رود اما راهکار نهایی نیست.
چندی پیش موج جدیدی از تحریم‌های اینترنتی علیه سایت‌های ایرانی از سوی سرویس‌دهندگان آمریکایی و کانادایی اعمال شد و فعالیت تعداد زیادی از سایت‌های ایرانی را متوقف کرد.
مسدود شدن سرورهای یک میزبان ایرانی هاستینگ ( میزبانی سایت) و بسته شدن تعداد زیادی از سایت‌های ایرانی از سوی سرویس‌دهندگان کانادایی و آمریکایی و همچنین مسدود شدن سایت خبرگزاری موج از جمله مواردی است که اخیرا فعالیت تعداد زیادی از سایت‌های ایرانی را مختل کرده است.
"رامین عرفانیان" روز یکشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا افزود: باید بتوانیم راه حلی برای استفاده نکردن از سرورهای آمریکایی و کانادایی برای هاست (میزبانی سایت) پیدا کنیم.
وی اظهار داشت: داشتن دیتا سنتر (مرکز داده اینترنتی) داخلی مزایایی دارد از جمله اینکه اطلاعات، دست خودمان بوده و همچنین، هزینه پهنای باند را به خارجی‌ها پرداخت نمی‌کنیم.
وی تصریح کرد: اما ارایه خدمات اینترنتی و ارایه میزبانی سایت (هاستینگ) یکی از پیچیده‌ترین و استراتژیک‌ترین کارها است زیرا بسیاری، فالیت تجاری خود را روی سایت قرار می‌دهند.
این کارشناس فناوری اطلاعات ادامه داد: یکی از عواملی که سایت‌های ایرانی روی سرورهای آمریکایی‌ها و کانادیی هاست ( میزبانی سایت) می‌شود سرعت دستیابی به اطلاعات است.
به گفته وی، زیرا کشور ما فاقد بسترهای مخابراتی پهنای باند است و به همین دلیل نمی‌توانیم در مقابل سرعت سرورهای آمریکایی رقابت کنیم.
به عقیده عرفانیان، ذخیره‌سازی اطلاعات کلیدی و برپا بودن عملیات آن در هر ثانیه از روز، مسایل دشوار و پیچیده‌ای است که باید در انجام آن امکانات و زیرساخت‌های بسیاری فراهم شده باشد به عنوان مثال میزبانهای سایت قوی، دوربین‌ها و زنگ‌هایی خطری دارند که مدام فعالیت‌ها را کنترل می کند اما در داخل کشور چنین سرویسی ارایه نمی‌شود.
وی تصریح کرد: ما باید بتوانیم از کشورهای همسایه که زیر بسترهای مخابراتی قوی دارند و یا با کشورهایی که مسایل سیاسی نداریم سرویس خدمات میزبانی سایت دریافت کنیم.
وی ادامه داد: اما تا زمانی که زیرساخت‌های مخابراتی ما قوی نشود ما نمی‌توانیم دیتاسنتری برای کارهای کلیدی واستراتژیک نظیر تجارت الکترونیکی و ارایه خدمات آن لاین داتشه باشیم.
این کارشناس فناوری اطلاعات تاکید کرد: بسته شدن سایت‌های ایرانی توسط سرورهای آمریکایی بر خلاف قانون است زیرا نمی‌توان هر گونه خدماتی که در رابطه با آموزش و اطلاع رسانی است را مسدود کرد.
وی تاکید کرد: در آمریکا قانونی وجود دارد که بر اساس آن به همه در تمام نقاط دنیا اجازه صحبت کردن، اظهار نظر و اطلاع رسانی را می‌دهد.
وی در مورد اینکه ایرانی‌ها به سمت سرورهای آمریکایی می‌روند گفت:

زیر ساخت‌های مخابراتی آمریکا مناسب بوده و سریعترین پاسخ‌ها را زمانی دریافت می‌کنیم که سرورمان در آمریکا و کانادا باشد اما باید برای رفع این مشکل هر چه سریعتر راه حلی یافت.

  • ۸۴/۰۹/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">