ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون انفورماتیک سازمان ثبت احوال کشور از راه اندازی سایت جدید صدور کارت ملی هوشمند تا سه ماه آینده خبر داد.
پارسایی به خبرگزاری صدا و سیما، افزود: هم اکنون یک سایت صدور کارت ملی هوشمند در سازمان ثبت احوال فعال است به گونه ای که با فعالیت این سایت، روند نام نویسی تا تحویل کارت ملی هوشمند بیش از سه ماه طول می کشد.
وی گفت: در بهمن و اسفند سال گذشته زمان نام نویسی و تحویل کارت حدود 40 روز بود که مدتی پس از آن به علت کمبود کارت و همچنین استقبال زیاد مردم، زمان نام نویسی تا تحویل افزایش یافت.
پارسایی اضافه کرد: ما از زمان سرویس دهی به مردم ناراضی هستیم و این مسئله برای ما آزاردهنده است مطمئناً پس از راه اندازی سایت جدید، زمان ثبت نام تا تحویل کارت به یک تا یک و نیم ماه خواهد رسید.
[راه اندازی سایت جدید صدور کارت ملی هوشمند تا سه ماه آینده] وی گفت: مردم برای نام نویسی کارت ملی هوشمند می توانند به آدرس NCR.IR مراجعه و اقدام به پیش ثبت نام اولیه کنند.
معاون انفورماتیک سازمان ثبت احوال کشور افزود: هموطنان در این سایت پس از اخذ نوبت باید به دفاتر پیشخوان دولت برای ارائه مدارکی همچون شناسنامه و کارت ملی کرده و شناسنامه خود را اسکن و همچنین پس از آن انگشت نگاری کنند.
پارسایی تصریح کرد: میزان دریافت هزینه برای کارت ملی هوشمند سال گذشته 17 هزار تومان بود که امسال به 20 هزار تومان رسیده است و علاوه بر آن در دفاتر پیشخوان دولت و پستی 9 هزار تومان برای اسکن شناسنامه ها و سایر خدمات گرفته و در زمان تحویل کارت نیز 9 هزار تومان از متقاضی دریافت می شود.
وی گفت: عمده هزینه اصلی کارت به تراشه داخل آن بر می گردد اما در مجموع این کارت رفته رفته در آینده در خدمات دهی در فضای دولت الکترونیک نقش اصلی خواهد داشت و باعث حذف بسیاری از کارت های موازی خواهد شد.
پارسایی با بیان اینکه کارت ملی هوشمند با کارت های قدیمی تفاوت زیادی دارد افزود: شکل ظاهری، فیزیکی و بدنه کارت هوشمند بهتر و جنسش از پلی کربنات است که دوام بیشتری دارد به گونه ای که اطلاعاتی که روی بدنه آن حک می شود لیزری است و قابلیت جعل و تغییر ندارد و اندازه آن نیز از نگاه مردم منطقی تر است.
وی گفت: اطلاعات اثر انگشت و امضای دیجیتال فرد داخل کارت تعبیه شده به گونه ای که این کارت باعث استفاده بیشتر از دولت الکترونیک و همچنین احراز هویت فرد با پین و اثر انگشت می شود.
معاون انفورماتیک سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه فرد دارنده کارت ملی هوشمند می تواند در فضای مجازی خود را بر اساس آن کارت معرفی کند افزود: ابزاری در اختیار نداشتیم که در فضای مجازی هویت خود را اعلام کنیم، اما این کارت؛ تصدیق هویت سه عاملی و امضای الکترونیکی است به گونه ای که حتی فرمانداران و بخشداران در انتخابات اخیر در صورتجلسات خود از آن استفاده کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">