ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد شبکه مجازی ملی یک ضرورت انکارناپذیر است

| چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱ ق.ظ | ۰ نظر

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت راه اندازی شبکه مجازی ملی، گفت: پلیس با تمام توان و ظرفیت جرایم سایبری را رصد و پیگیری می کند.

به گزارش مهر، سردار حسین اشتری در دومین نشست پی جویی موثر و کارآمد جرایم سایبری با تبریک حلول ماه ربیع الاول و گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو ، به تعامل پلیس و قوه قضائیه اشاره و اظهار کرد: انصافا تعامل و ارتباط بسیار مطلوب و خوبی بین دستگاه قضا و نیروی انتظامی وجود دارد و این هماهنگی در بخش رسیدگی به جرایم سایبری بیشتر احساس می شود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی دارای فرصت های زیادی است، افزود: البته در فضای مجازی تهدیداتی نیز وجود دارد و با توجه به فراگیر شدن استفاده از فضای مجازی در جامعه شاهد افزایش جرایم در محیط مجازی و سایبری هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نمی توان فرصت هایی که در فضای مجازی وجود دارد را انکار کرد، ادامه داد: آنچه که به نیروی انتظامی مربوط است این است که نگذاریم امنیت مردم در فضای مجازی با مخاطره مواجه شود و در راستای پیشگیری از وقوع جرم در این فضای باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بخش هایی از فضای مجازی را که فرصت تلقی می شود را مغتنم می دانیم ، تأکید کرد: اما باید راهکارهایی نیز اتخاذ کنیم که امکان سوء استفاده و تخلفات در این فضا را کاهش دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: آشنایی و تسلط بر فضای سایبری و مجازی از محوری ترین وظایف ما است باید ضمن اشراف به این فضا ، روند فعالیت ها در فضای سایبری را رصد کنیم و قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشیم و انجام اقدامات پیشدستانه و پیشگیرانه را نیز مورد توجه قرار دهیم.

سردار اشتری بر لزوم ارتقاء آگاهی عمومی در حوزه فضای مجازی تأکید و بیان کرد: مردم عزیز و شریف ما باید با دانش و تسلط به این فضا با در نظر گرفتن مسائل امنیتی و اجتماعی ورود پیدا کنند تا دچار آسیب نشوند.

وی تأکید کرد: اتخاذ راهکارهای پیشدستانه و ارتقاء آگاهی در کاهش جرایم سایبری کارآمد است و راه اندازی شبکه مجازی ملی نیز با در نظر گرفتن اقتضائات دینی ، ملی ، اجتماعی و بومی نیز باید دنبال شود.

سردار اشتری با اشاره به برگزاری اولین نشست مشترک قوه قضائیه و پلیس فتا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نشست ها و جلسات پلیس و قوه قضائیه دستاوردهای خوبی به همراه داشته  و بر تقویت این ارتباط و تعامل با قوه قضائیه تأکید داریم.

وی ادامه داد: باید دستاورد مهم اینگونه نشست ها تلاش برای تأمین امنیت و احساس امنیت باشد به طوری که احساس امنیت در جامعه ارتقاء یابد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به آیین دادرسی کیفری جدید عنوان کرد: باید فرآیند و رویکردی اتخاذ شود که پیگیری های پلیس را در برخورد با جرایم تسهیل کند و عزم ملی و عمومی در کشور برای رسیدگی به جرایم سایبری ایجاد شود چرا که عزم و اراده در نیروی انتظامی برای برخورد با جرایم سایبری و مجازی وجود دارد.

سردار اشتری تأکید کرد: پلیس با تمام توان و ظرفیت جرایم سایبری را رصد ، پیگیری و برخورد می کند. چرا که حفظ حریم خصوصی کاربران را جز وظایف ذاتی و اصلی خود می دانیم و با جدیت دنبال می کنیم.

وی با توصیه به کاربران فضای مجازی نیز عنوان کرد: کاربران باید با هوشیاری و اطلاعات وارد فضای مجازی شوند و امکان سوء استفاده به سودجویان را ندهند.

سردار اشتری در ادامه ایمن سازی سیستم های بانکی و ارتقاء ایمنی بانک ها را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: قابل نفوذ نبودن سیستم های الکترونیکی بانک ها و همچنین ارتقاء آگاهی مردم در حوزه خدمات الکترونیک بانکی مسیر متخلفان را ناهموار می کند و باید در این زمینه در راستای کاهش جرایم رایانه ای و اقتصادی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) بارها اهمیت فضای مجازی را یادآور شده اند ، گفت: امید است بتوانیم بهتر از گذشته با آمادگی خدمتگزار خوبی باشیم و ارتقاء خدمتگزاری در این حوزه نیز نیازمند هماهنگی بیشتر دستگاه قضا و نیروی انتظامی است.

سردار اشتری گفت: پلیس فتا در سال های گذشته با ظرفیت بسیارخوبی عمل کرده و تلاش عزیزان ما در پلیس فتا پشتوانه خوبی برای انجام مأموریت ها در این حوزه است.

در پایان این نشست از برخی معاونان دادستان ها و روسای پلیس فتا در استان ها از جمله سرهنگ اکبر امینی رئیس پلیس فتای استان همدان ، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان، سرهنگ فرامرز شاکری رئیس پلیس فتای استان کردستان، سرهنگ دوم حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتای استان مازندران و سرگرد مصطفی نوروزی رئیس پلیس فتای استان مرکزی تقدیر شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">