ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد مزاحمت از طریق سایت دیوار

| سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۵ ق.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران گفت: با توجه به هشدارهای مکرر پلیس فتا مبنی بر اینکه فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی مکان انتقام‌جویی و حل و فصل اختلافات  افراد نیست‌، ولی متاسفانه شاهد وقوع انتقام گیری به انواع مختلف در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌باشیم.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ ‌حاج‌علی صالحی‌ در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا اظهار کرد: پس از ورود یک فقره پرونده با عنوان (مزاحمت اینترنتی) موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت که شاکی در اظهارات اولیه بیان داشت، مدت حدوداً یک هفته است که طی تماس‌های متعدد تلفنی و ارسال پیامک و پیام‌ در بستر شبکه اجتماعی از سوی افراد ناشناس، متوجه انتشار شماره تلفن و نام و نام خانوادگی خود  ذیل یک آگهی فروش خودرو در سایت دیوار شدم و این موضوع موجب سلب آسایش و آرامش روانی خود و خانواده شده است .
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ماموران اداره مبارزه با جرایم پلیس فتا با به کارگیری اقدامات فنی، متهم را در شهر رباط کریم شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: متهم دستگیر شده که قبلا به عنوان کارگرساختمانی نزد شاکی مشغول به کاربوده و به دلایلی توسط شاکی از کار اخراج شده بود در بازجویی‌های فنی ماموران پلیس با مشاهده مدارک مستدل و غیر قابل انکار، لب به اعتراف گشود و بیان داشت، به علت اخراج از محل کار همواره در پی فرصتی مناسب برای انتقام بودم لذا تصمیم گرفتم اطلاعات کارفرمای سابق خود را در سایت دیوار قرار داده تا با تماس‌های مکرر افراد ناشناس موجبات مزاحمت برای وی را فراهم نمایم.
رئیس پلیس فتای غرب استان تهران خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شد.
وی به کاربران و شهروندان هشدار داد: هرکس اطلاعات خصوصی افراد را در فضای مجازی منتشر کند به موجب قانون مجازات جرایم رایانه‌ای به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو محکوم خواهد شد.
سرهنگ صالحی در نهایت از کلیه هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir لینک مرکز امداد و فوریت های سایبری با همکاران ما در پلیس فتا درمیان گذاشته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

  • ۹۶/۰۹/۱۴

سایت دیوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">