ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد پیشخوان با کاربرد مشابه در کشور ممنوع شد

| چهارشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۸۷، ۰۲:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

برای ارایه خدمات از طریق دفاتر پیشخوان خدمات، باید از دفاتری که دارای مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند، استفاده شود.

بر اساس مصوبه هیات دولت که از سوی پرویز داودی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، همه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 86، از ایجاد و فعالیت دفاتر با کاربرد مشابه منع شده‌اند.

همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز موظف شده تا شرایط فعالیت دفاتر پیشخوان خدمات به تعداد کافی و توزیع جغرافیایی مناسب را فراهم سازد.

بر اساس ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری، کلیه وزارت‌خانه‌ها، موسسات دولتی، موسسات یا نهادهای عمومی غیر دولتی، شرکت‌های دولتی و دیگر دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است، از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش نوسازی صنایع، بانک مرکزی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی، دستگاه اجرایی نامیده می‌شوند.

براساس این گزارش، دفاتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 82 و بنا بر ابلاغ وزیر وقت به مدیرکل پست تشکیل و هم زمان با تشکیل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، صدور پروانه به این سازمان تفویض شد.

بر اساس برنامه چهارم توسعه نیز، مقرر شده است تا پایان برنامه چهارم 10 هزار دفتر ICT شهری و روستایی در سطح کشور راه‌اندازی شود.

این گزارش حاکی است، در حال حاضر بیش از هفت هزار دفتر ICT روستایی و شهری ایجاد شده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، هدف برنامه چهارم تا پایان سال آینده محقق می‌شود.

مخابرات راه دور، مشترکان و متقاضیان تلفن ثابت و همراه، امانات پستی داخلی، مرسوله داخله سرویس پیشتاز، خدمات هوایی پیام، خدمات قابل ارایه بانکی از سوی پست بانک، از جمله خدماتی است که در این دفاتر ارایه می‌شدند.

همچنین، از خرداد ماه سال جاری و بر اساس تفاهم نامه میان وزارت ارتباطات و وزارت نیرو، خدمات حوزه وزارت نیرو نیز در دفاتر ICT شهری و روستایی ارایه می‌شود.

  • ۸۷/۰۶/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">