ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد کارگروه ایجاد شبکه مجازی دانش‌آموزان

| دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۲:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از برنامه این معاونت برای راه اندازی شبکه مجازی دانش‌آموزی خبر داد و گفت: هدف از طرح «هر دانش‌آموز، یک شهید» این است که هر دانش آموز درباره زندگی یک شهید پژوهش کند.

 علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص «برنامه‌های آموزش و پرورش برای فضای مجازی»، اظهار داشت: فضای مجازی هم فرصت است هم تهدید و ما با نگاه فرصت به فضای مجازی نگاه می‌کنیم.  

وی ادامه داد: تیمی را تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم شبکه مجازی را راه اندازی کنیم که در آن شبکه بتوانیم تمام جذابیت‌های لازم را برای دانش آموزان فراهم کنیم و از این فضا به عنوان فضای تربیتی استفاده کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: بزرگترین رسانه زنده کشور را آموزش و پرورش در اختیار دارد و آن شبکه عظیم، دانش‌آموزان، والدین و معلمان هستند و اگر این رسانه زنده به رسانه مجازی متصل شود، اتفاق خوبی می‌افتد.

کاظمی خاطرنشان کرد: تا حال حاضر چند جلسه به این موضوع تخصیص یافته است و به دنبال یک مدل و تأمین اعتبار برای ایجاد آن هستیم.

وی در خصوص «تغییر مدل تربیتی»، اضافه کرد: تمرکز بر مدرسه، عمومی سازی و فراگیری، فعالیت خرد و اثر بخش، مهارت محور و اخلاق محور، سه استراتژی مهم در حوزه تربیتی، نقشه عملیاتی برای فعالیت سازمان دانش‌آموزی، ایجاد جریان سازی های فرهنگی و کاهش مسابقات فرهنگی و قرآنی و مدیریت این فضا، حرکت به سمت مشارکت همه دانش‌آموزان، ایجاد فضای نشاط و شادی در مدارس و توسعه فعالیت‌های اردویی از جمله مدل‌های تربیتی است. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان داشت:‌ باید تمام برنامه‌ها معطوف به کف مدرسه طراحی شود و نیاز نیست تمام فعالیت‌ها را در سطح کشور و استانی طراحی کنیم.

کاظمی در خصوص «ورود بخش خصوصی به مسائل پرورشی»،گفت: مشارکت بخش خصوصی به این خاطر مدنظر است که مسائل پرورشی استاندارد سازی شود؛ وقتی بخش خصوصی می‌تواند سرویس دهد، چرا نباید استفاده کنیم و باید به سمت هدایت، حمایت و نظارت برویم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص «حذف کنکور»، متذکر شد: حقیقتاً کنکور زدگی بلای جان تربیت است. 

کاظمی یادآور شد: در سند تحول آموزش و پرورش دنبال تعلیم و تربیت تمام ساحتی هستیم، اما ریلی که می‌رویم به واسطه کنکور حرکت می‌کنیم و باعث شده آموزش و پرورش بر ریل آموزش و تمرکز بر محفوظات حرکت کند و حساسیت خانواده‌ها نسبت به آموزش بیشتر از توجه به مسائل تربیتی و مهارت‌های فردی است.

وی در خصوص «بخشنامه اردویی و حذف دیدار دانش‌آموزان از گلزار شهدا»، افزود: این دستورالعمل پیشنهادی و آزمایشی بود و اگر کسی دلسوز تعلیم و تربیت است، آیا نمی‌شود یادداشتی بدهد تا آن را اصلاح کنیم؟

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش مهمترین دستگاهی است که توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را در صدر برنامه‌ها قرار داده است.

کاظمی در خصوص طرح «هر دانش‌آموز یک شهید»، ابراز داشت: هر دانش‌آموز یک شهید، یعنی کاری را انجام دهیم که هر کلاس به نام یک شهید و هر دانش‌آموز با یک شهید پیوند بخورد و پیشنهاد ما این است که هر کلاس را می‌توانیم به یاد و نام یک شهید مزین کنیم و وصیت‌نامه و زندگی نامه هر شهیدی را در کلاس نصب کنیم و هر دانش‌آموز زندگی یک شهید را پژوهش کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">