ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرانسل 51 درصد تجهیزات خود را تولید می‌کند

| يكشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۸۶، ۰۴:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

ساخت 51 درصد تجهیزات داخلی ایرانسل، با راه‌اندازی خط تولید توسط خود این شرکت انجام می‌شود و سفارشی در این خصوص به کنسرسیوم فارس داده نخواهد شد.

مهندس محمود خسروی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: هیچ گونه قراردادی در خصوص ساخت تجهیزات مورد نیاز ایرانسل توسط کنسرسیوم فارس وجود ندارد، اما طبق ماده واحده مربوطه باید 51 درصد تجهیزات اپراتور دوم ساخت داخل کشور باشد.

وی، افزود: به دلیل عدم راه‌اندازی مراکزی جهت ساخت داخلی تجهیزات، مسوولان شرکت ایرانسل با انتقال دانش فنی تکنولوژی خود، اقدام به راه‌اندازی خط تولید تجهیزات به منظور رعایت 51 درصدی ساخت داخلی تجهیزات کردند؛ با برخی از وندورها نیز در این زمینه به نتیجه رسیدند و هم‌اکنون خط تولیدشان راه‌اندازی شده است.

خسروی، در پاسخ به این سوال که آیا با این وضعیت سفارش ساخت تجهیزات ایرانسل توسط کنسرسیوم فارس منتفی شده است، اظهار داشت: کنسرسیوم فارس هم‌اکنون سفارش 6 میلیون تجهیزات اپراتور اول را دارد و باید تلاش خود را معطوف به انجام هرچه سریع‌تر این قرارداد کند.

این درحالی است که چندی پیش ابراهیم مطلع، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، ایفای نقش در پروژه ایرانسل را حق کنسرسیوم فارس دانسته و تصریح کرده بود: با توجه به مصوبات سال گذشته هیات مدیره ایرانسل، این کنسرسیوم همچنان پیگیر دریافت پروژه‌های ایرانسل است.

وی، دلیل مخالفت نوکیا با ارائه پروژه به این کنسرسیوم را علاقه به انجام انحصاری امور توسط این شرکت خارجی عنوان و گفته بود: البته این شرکت صراحتا مخالفت خود را با این امر اعلام نکرده، اما آنچه تاکنون از اقدامات آن برداشت شده، عدم علاقه آن به انجام پروژه توسط یک کنسرسیوم ایرانی و تسلط داخلی‌ها است.

مطلع، یادآورشده بود: شرکت‌های خارجی در مقابل بهره‌مندی از بازارهای ایران و فرصت‌های اقتصادی آن، باید قوانین و مصوبات دولت و مجلس را تمکین کنند و هنوز این موضوع در مورد ایرانسل در حال پیگیری است.

  • ۸۶/۰۵/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">