ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت سیمانتک، که یکی از معتبرترین شرکتهای تولید کننده سیستمهای امنیتی رایانه‌ای و اینترنتی در دنیا است، بر اساس تازه ترین تحقیقات خود اعلام کرد که ایران در صدر کشورهای خاورمیانه از لحاظ آسیب پذیری در برابر حملات هکرهای اینترنتی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس شرکت سیمانتک اعلام کرد که در بین کشورهای دارای تعداد نسبتا پایین کاربران اینترنت، پنج کشور خاورمیانه جزو 10 کشور آسیب پذیر در برابر حملات هکرها در دنیا قرار دارند.

بر اساس این گزارش، این پنج کشور عبارتند از: ایران، کویت، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، و مصر.

این گزارش می افزاید: در بین کشورهای خاورمیانه نیز ایران از لحاظ آسیب پذیری در برابر حملات هکرهای اینترنتی در رتبه نخست قرار دارد.

بنابراین گزارش در سال 2004 تعداد ویروسهای اینترنتی در سطح جهان بیش از 50 درصد و سرقت هویت نیز بیش از 30 درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، دو علت عمده ضعف سیستمهای امنیت اینترنتی در خاورمیانه، یکی ضعف قانون در کشورهای خاورمیانه در برابر هکرها است و دیگری، سرمایه گذاریهای ناچیزی است که در منطقه بر روی سیستمهای امنیتی رایانه‌ها انجام می‌گیرد.

این گزارش حاکی است بر اساس تحقیقات شرکت گارتنرگروپ، در سه سال گذشته در منطقه خاورمیانه فقط 20 میلیون دلار برای مبارزه با جرائم اینترنتی صرف شده است.

  • ۸۴/۰۳/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">