ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

"محمد سلیمانی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : ایران درتلاش برای انتقال فناوری ارتباطات و مخابرات از چین است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران روز شنبه در گفت وگو با ایرنا درپکن، تاکیدکرد ایران وچین در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات روابط مطلوبی دارند و ایران در چند سال گذشته ، سیستم‌های مخابراتی از این کشور خریداری کرده است.

وی گفت : تهران در تلاش برای انتقال فناوری مخابرات و ارتباطات از چین به ایران است و دانش فنی باید همراه با خرید تجهیزات به ایران منتقل شود.

"سلیمانی" بااشاره به قابلیت‌های چین در بخش مخابرات و فناوری اطلاعات، گفت ایران نیز دراین بخش دارای قابلیت‌هایی است و توانایی‌های دو کشور باید برای توسعه مخابرات ایران به کار گرفته شود.

وی تاکید کرد " ایران به دنبال استفاده از توانایی‌های کشورهای شرقی و غربی در بخش مخابرات ، ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به همکاری‌های ایران و چین در امور فضایی و ماهواره، خواستار تقویت روابط دوکشور در بخش علوم و فناوری فضایی شد.

وی گفت ایران با چین هم اکنون در طرح یک ماهواره چند ماموریتی کوچک (اس ام ام اس) مشارکت دارد.

به گفته سلیمانی، این طرح برای یک ماهواره سنجش از دور است و بخش‌هایی ازاین ماهواره توسط متخصصین ایرانی تحلیل و طراحی شده و نمونه آزمایشگاهی آن نیز ساخته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد این ماهواره مشترک در سال‌های آتی به فضا پرتاب شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در چارچوب گسترش روابط با چین در زمینه علوم فضایی روز پنجشنبه با "سون لی یان " رییس سازمان فضایی چین دیدار کرد.

" سلیمانی" وزیر ارتباطات ایران و هیات همراه روز پنجشنبه برای سفر چهار روزه و امضای کنوانسیون و اساسنامه سازمان همکاری فضایی آسیا و اقیانوسیه وارد پکن پایتخت این کشور شد.

این کنوانسیون نیز روز گذشته به امضا رسید.

چین با ‪ ۵۰‬سال تجربه در زمینه فضایی به پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه طراحی ، ساخت و پرتاب ماهواره دست یافته و مقامات پکن آمادگی خود را برای همکاری باایران در زمینه ماهواره‌های مطالعاتی، هواشناسی و تحقیقاتی اعلام کرده اند.

  • ۸۴/۰۸/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">