ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بر اساس گزارش توسعه انسانی سازمان ملل جمعیت کاربران اینترنت در ایران با افزایش 34 برابری طی 8 سال به 32 نفر به ازای هر صد نفر رسیده و ایران از نظر رشد کاربران اینترنت رتبه 15 جهان را کسب کرده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از گزارش توسعه انسانی سازمان ملل ایران از نظر دسترسی مردم به امکانات اطلاعاتی و ارتباطی مدرن دارای وضعیت مطلوبی در سطح جهان است.

بر اساس این گزارش 94 درصد مردم به تلفن ثابت دسترسی دارند و طی سال های 2000 تا 2008 سطح دسترسی به تلفن ثابت در ایران رشد 532 درصدی داشته است.

همچنین 95 درصد جمعیت ایران تحت پوشش شبکه تلفن همراه در ایران قرار دارد و به ازای هر 100 نفر 32 نفر کاربر اینترنت هستند که جمعیت کاربران اینترنت در ایران طی سال های 2000 تا 2008 رشد 3483 درصدی را تجربه کرده است یعنی این رقم بالغ بر 34 برابر شده است.

جمعیت برخوردار از اینترنت با پهنای باند بالا 0.4 درصد اعلام شده است و بر اساس برآوردهای گزارش مزبور 10.4 درصد مردم ایران دارای رایانه شخصی هستند.

سطح دسترسی به تلفن ثابت در کشورهای زیر از ایران کمتر است: لیبی، مکزیک، کاستاریکا، پرو، جمهوری آذربایجان، گرجستان، تونس، چین، مصر، اندونزی، هند، و پاکستان.

ایران از نظر رشد دسترسی به اینترنت طی سال های 2000 تا 2008 رتبه 15 جهان را کسب کرده است. در این میان آلبانی با رشد 213 برابری کاربران اینترنتی خود طی این مدت رتبه نخست جهان را به خود اختصاص داده است و این رقم برای کشورهای گرجستان 43 برابر و سوریه 121 برابر بوده است.

چنانچه ذکر شد تعداد کاربران اینترنت در ایران نیز طی این مدت 34 برابر شده است.

  • ۸۹/۰۸/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">