ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایران و هند و اپل

| دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۵:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

ساحره چمنی- دولت هند با وجود همه مشکلات اقتصادی که دارد، برای ورود اپل، به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان گوشی به بازار کشورش شرایط سفت و سختی در نظر گرفته است.
شاید بتوان این موضوع را این گونه تحلیل کرد که دولت این کشور نمی خواهد فقر مردم کشورش دستمایه ای برای سود شرکت های بزرگ شود و ترجیح می دهد شرکت ها و برندهای داخلی در راستای منفعت ملی فعالیت کنند. این در حالی است که رابطه اپل با ایران دقیقا عکس این قضیه است.
اگرچه نمی توان بازار بزرگی مثل هند را با ایران مقایسه کرد، اما ایران هم بازار پرسودی برای اپل به شمار می رود، چرا که به جرات می توان گفت از هر چهار کاربر موبایل یکی گوشی آیفون دست می گیرد.
بر این اساس در حالی که دولت هند با ورود اپل و راه اندازی کارخانه و خط تولید آیفون در این کشور سخت گیری می کند، اپل ظاهرا هیچ تمایلی به ایجاد حتی یک دفتر و نمایندگی در بازار ایران نیز ندارد. در نتیجه هراز گاهی شرکتی ادعای نمایندگی اپل را می کند و پس از سروصداهای مختلفی که بر سر راست و دروغ بودن ادعای این شرکت به پا می شود، بیانه ای از سوی اپل صادر می شود که هیچ نماینده ای در بازار ایران ندارد. حتی اپل پاسخی به شرکت های ایرانی برای اخذ نمایندگی از این شرکت در ایران نمی دهد و به این شکل است که بازار ایران پر از آیفون های قاچاق است و نه تنها سود فراوانی به جیب قاچاقچی وارد می کند که اپل هم از این قضیه سود کلانی می برد. آن هم بدون هیچگونه هزینه و ارایه خدمات پشتیبانی به مشتریان ایرانی اش.
شاید بتوان تمایل اپل برای ورود به بازار هند را از آن جهت که بازاری بزرگ است، ارزیابی کرد و ایران بازاری خرد برای این کشور به شمار می رود یا در نهایت تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا را می توان دلیلی بر عدم تمایل برای ورود به بازار ایران دانست. اما با تمام این تفاسیر شاید بد نبود مسوولان کشور ما نیز حرکتی در جهت قانونمداری این شرکت به عمل می آوردند یا با فشار به نحوه عرضه محصولات این شرکت، زمینه پاسخگویی آن را فراهم می آوردند.
 (منبع:فناوران)

  • ۹۶/۰۱/۲۱

اپل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">