ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شروط قاطعانه دولت هند برای تولید آیفون

| دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۵:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

اپل از سال گذشته برنامه هایی برای ورود به بازار هند و تولید گوشی آیفون در خاک این کشور دارد اما این کمپانی هنوز هیچ تعهدی از دولت هند دریافت نکرده است.
فناوران- باوجود برنامه اپل برای ساخت آیفون در این کشور، دولت هند هنوز به خواسته های اپل پاسخی نداده است.
هنگامی که اپل از وزیر صنعت و تجارت هند پرسید که دولت این کشور درخواست سازنده آیفون را پذیرفته است، نیرمالا سیتارامان گفت که این وزارتخانه به اکثر آنها جواب منفی داده است.
گزارش ها حاکی است که اپل لیست درخواستی را به دولت هند ارایه کرده است. اپل در هند به دنبال امتیازاتی همچون معافیت مالیاتی در زمینه ساخت و تعمیر دستگاه ها، قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی برای تولید گوشی های هوشمند و ارایه سرویس و خدمات پس از فروش برای یک دوره 15 ساله است.اپل پتانسیل خوبی را در کشور هند پیش رو دارد. مدیرعامل این شرکت سال گذشته از هند بازدید کرد و درخواست هایش را برای تقویت روابط تجاری با این کشور مطرح کرد.هند یکی از معدود کشورهایی است که آیفون فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است، اما اپل راه سختی را برای ادامه فعالیت در این کشور پیش رو دارد؛ مثلا بیش از 50 درصد آیفون های فروخته شده در این کشور سال گذشته آیفون 5s بود. آیفون 5s محصول چهار سال پیش اپل است که با قیمت 300 دلار در بازار هند به فروش می رسد.
تحلیلگران معتقدند لازم است اپل آیفون را با قیمت کمتری به بازار عرضه کند؛ چرا که بر اساس قوانین واردات کشور هند، قیمت آیفون در این کشور بسیار بالاست و ظاهرا با تعرفه ای که به آن وارد می شود، قیمت بالاتر می رود.یکی از راهکارهای اپل برای ورود به بازار این بود که با دولت این کشور به توافق برسد تا اجازه فروش آیفون های بازسازی شده را بگیرد که دولت هند به سرعت با این موضوع مخالفت کرد.حالا بزرگ ترین شانس اپل ساخت آیفون های مقرون به صرفه در این کشور است که این موضوع در صورتی محقق می شود که بتواند به شکل محلی تولید این گوشی را در این کشور آغاز کند.
این در حالی است که دولت هند تسهیلاتی را به شرکت های خارجی اختصاص می دهد تا در این کشور کارخانه را ه اندازی کرده و شغل های جدید ایجاد کنند و باعث توسعه شهرها و ایالت های مختلف این کشور شوند.
از سوی دیگر ماشبل گزارش داده که اپل درصدد تولید آیفون SE در هند از اوایل آپریل است. ظاهرا اپل هم مجبور خواهد شد به انگیزه های معمول سایر برندهای بین المللی در عرضه محصولات بر اساس نیازهای بازار مقصد روی بیاورد.

  • ۹۶/۰۱/۲۱

اپل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">