ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت دوستت دارم

| چهارشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۸۴، ۰۵:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی – اینترنت دوستت دارم چون تو به من شخصیت دادی! این جمله زبان حال عده ای است که در پی می آید.

اینترنت دنیای عجیبیه و با ورود خودش دنیایی از فرصت ها رو خلق کرد. اینترنت به یک عده فرصت داد تا بیشتر پیشرفت کنند به یک عده فرصت داد که دست به کار جدیدی بزنند و به یک عده هم فرصت داد تا شخصیت بگیرند البته شخصیت مجازی.

اینجا سخن از گروه سوم یعنی افرادی است که به قولی اینترنت را دوست دارند چون به آنها شخصیت داد. اینترنت به شما امکان می دهد تا در نقش هر کسی که دلتان می خواهد ظاهر شوید. اینترنت به شما امکان می دهد که خود را یک محقق، روزنامه نگار، منتقد، مهندس، دکتر و یا هر شخص دیگری جا بزنید. یک مثل معروف اینترنتی هست که می گوید "در اینترنت نمی توان آدم ها را از میمون ها تشخیص داد!"

خلاصه آن که در دنیای اینترنت به دور از دنیای واقعی هر کسی می تواند هر نقشی را که مایل است بگیرد و بازی کند. شما می توانید یک سایت یا در نهایت یک وبلاگ راه بیاندازید و هر کاری بکنید.

از این سایت ها در دنیای اینترنت ایرانی زیاد می توان یافت. مثلاً طرف یک سایت خبری راه می اندازد بی آنکه بداند خبر چیست! باور کنید این مثال نبود بلکه یک حقیقت بود. البته این در حالتی که طرف می خواهد بداند با فردی که نه می داند و نه می خواهد که بداند فرق می کند. در نتیجه طرف دوم یک سایت راه می اندازد و در آن به جای لینک دادن به یک سایت ماهیاتاً خبری به سایت مثلاً یک شرکت لینک می دهد!

یا طرف یک سایت راه می اندازد و بعد نمی داند حالا با این سایتی که راه انداخته چه می تواند بکند! در نتیجه به در و دیوار می زند و برای آن که بگوید من هم هستم به هر کار بی ربطی دست می زند تا جلب توجه کند. برای مثال آویزان این و آن می شود، داد و فریاد می کند و خلاصه اگر لازم باشد دلقک بازی هم در می آورد!

و ته داستان وقتی خوب نگاه می کنید می بینید میان میلیون ها نفر در حال زندگی و تعامل است بی آنکه دوستان زیادی داشته باشد چون طرف دچار یک سوء تفاهم و مرض رایج اینترنت یعنی خود بزرگ بینی مجازی شده است.

  • ۸۴/۰۸/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">