ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

از روز گذشته تاکنون برخی از کاربران موبایل نسبت به افت کیفیت اینترنت گلایه مندند؛ با این وجود شرکت زیرساخت اعلام می‌کند مشکل از جانب ما نیست و از فرکانس است.

به گزارش خبرنگار مهر، افت کیفیت اینترنت در شبکه اپراتورهای همراه از روز گذشته تاکنون موجب انتقادات برخی از کاربران شده و کاربران در نقاط مختلف کشور به خصوص شهرهای بزرگ، اذعان دارند که کیفیت اینترنت و سرعت آپلود و دانلودشان به مراتب ضعیف‌تر از قبل شده است.

با این وجود پیگیری‌ها از شرکت ارتباطات زیرساخت، وجود مشکل زیرساختی در شبکه ارتباطی کشور را تأیید نمی‌کند.

سجاد بنابی، نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگو خبرنگار مهر در پاسخ به بروز این مشکل اظهار داشت: ما طی دیروز و امروز هیچ قطعی و اختلالی در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور نداشتیم.

وی در مورد اینکه آیا گزارشی از افت کیفیت اینترنت موبایل دریافت کرده است یا خیر، گفت: افت کیفیت از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت نیست.

این مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد اینکه مشکل مربوط به سرعت اینترنت موبایل کاربران به چه دلیلی است، توضیح داد: مشکل اینترنت موبایل اشباع فرکانسی بعضی از دکل‌های مخابراتی می‌تواند باشد که با افزایش فضای فرکانسی قابل حل خواهد بود.

به گزارش مهر، مطابق اعلام وزارت ارتباطات، میزان استفاده کاربران از اینترنت در کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲ برابر رشد داشته است و به تبع آن موضوع سرعت و کیفیت اینترنت از جمله مهمترین مطالبات کاربران در این روزها است که از طریق شبکه‌های اجتماعی به وزیر ارتباطات منعکس می‌شود.

بررسی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز نشان می‌دهد که میزان شکایت کاربران از سرویس اینترنت نسبت به قبل از شیوع کرونا افزایش چشمگیری داشته است. به نحوی که تعداد تماس‌های کاربران با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد و تعداد درخواست و شکایت‌های ثبت شده در این سامانه ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.

در این زمینه وزارت ارتباطات نبود منابع فرکانسی به دلیل افزایش میزان استفاده از اینترنت در دوران کرونا را، دلیل مشکلات کیفیت اینترنت عنوان کرده است و از سازمان صدا و سیما می‌خواهد که باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز را که هم اکنون در اختیار این سازمان است، برای توسعه شبکه تلفن همراه در اختیار این وزارتخانه بگذارد.

با این حال برخی کارشناسان و منتقدان عملکرد وزارت ارتباطات، معتقدند که استفاده از باند فرکانسی مورد نظر وزیر ارتباطات برای توسعه ظرفیت شبکه موبایل زمان‌بر بوده، به بحران کرونا نمی‌رسد و نیازمند سرمایه گذاری است. در حالی که کاربران هم اکنون با مشکل کیفیت و سرعت اینترنت مواجه هستند. از این گذشته بخشی از مشکلات مربوط به اینترنت، به اینترنت ثابت مربوط می‌شود که فرکانس نمی‌تواند راه حل مناسبی برای آن باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">