ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

این یازده شرکت خصوصی

| دوشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۸۷، ۰۳:۴۸ ب.ظ | ۷ نظر

علی شمیرانی - این اینترنت پرسرعت هم در مملکت ما داستان غریبی پیدا کرده است . یازده شرکت خصوصی که معلوم نبود طی سه سال گذشته کجا هستند و چه می کنند و کسی حتی یک نشست خبری هم از ایشان ندیده بود، مسوول توسعه اینترنت پرسرعت در کشور شدند. اتفاقا مخابرات هم از ورود به این بازار منع شد.

اما در حالی که سه سال از این مهلت قانونی جهت توسعه اینترنت پرسرعت می گذرد، در همین پایتخت مملکتمان هم نقاط زیادی وجود دارد که امکان دریافت اینترنت پر سرعت را ندارد. از سوی دیگر نقاطی هم که در تهران مثلا به اینترنت پرسرعت متصل است به هیچ وجه کیفیت متناسب با وجه و وعده داده شده دریافت نمی کنند. خب اینجا که تهران است و وضع این چنین است شما به راحتی می توانید بفهمید در شهرستانها و شهرهای کوچک چه خبر است.

مدتی است که اما شرکت های مخابراتی با پایان زمان منع فعالیت مواجه شده اند، تازه سر کله آن یازده شرکت خصوصی پیدا شده و طبق معمول روش بسیاری از اینترنت کاران مملکت فریاد وامصیبتا سر میدهند و به زمین و زمان نامه نگاری می کنند که نگذارید مخابرات وارد این عرصه شود چون ما ورشکست می شویم و از همین حرفای مرسوم.

تازه قبل تر ایشان به کاهش قیمت اینترنت از سوی دولت نیز معترض بودند!

مخابرات که هنوز عرضه این سرویس را آغاز نکرده و اعلام هم کرده جایی می رود که بخش خصوصی حضور ندارد که البته به اعتقاد من مخابرات از همین تهران خودمان باید شروع کند که در بخش های زیادی از آن یازده شرکت مذکور نیستند.

اصلا بگذارید ما هم به طرفداری از این یازده شرکت PAP خصوصی وارد عمل شده و بر سر مخابرات فریاد بکشیم که آقایان به حریم خصوصی ها وارد نشوید. اما ببخشید در آن صورت این یازده شرکت چه تضمین و تعهدی برای پوشش این پدیده کهنه در دنیا، قیمت و کیفیت آن خواهند داد.

ببخشید اگر فرض بگیریم که مخابرات سه سال دیگر نیز از فعالیت در این عرصه محروم شد، آیا سه سال بعد که سراغ این یازده شرکت رفتند باید از ایشان تازه اطلاع رسانی و نامه نگاری و فریاد وامصیبتا و این نگذاشت و آن همکاری نکرد و از این صحبت ها ؟!

ببخشید اگر سه سال بعد هم اینترنت پر سرعت مونوپول این یازده شرکت ماند و همین تهران خودمان هنوز هم در وضع مشابه امروز قرار داشت جواب عقب ماندگی مملکت را این یازده شرکت می دهند یا دولت باید بدهد؟ اصلا مهم نیست چه کسی جواب بدهد بفرمایید اصل عقب افتادگی را چطور می توان جبران کرد و چه تضمینی برای آن وجود دارد؟

  • ۸۷/۰۸/۱۳

نظرات  (۷)

برو بابا خدا را باید شکر کرد که مخبرات تو این کار نیومده و الا همین اینترنت نیم بندی هم که داریم از دست میره و فاتحه اینترنت پرسرعت دیگه خونده میشه یا اینکه مخابرات اینقدرقیمتها رو بالا میبره که خیلیها دیگه باید اونو ببوسن بذارن کنار
بنده خدا کنار گود نشستی میگی لنگش کن. نمیدونی این شرکت های دولتی با چه مصیبتی با پیمانکارهای خصوصی کنار میان. تو فکر میکنی مخابرات دلش بحال مردم سوخته. نه پدر من. مثل اینکه فراموش کردی تا همین چند وقت قبل که اپراتور دوم همراه نداشتیم تعرفه ها و تعامل مخابرات با مردم چطور بود. تازه هنوز هم که اینقدر از انحصارش تو بازار همراه کم شده با به هر دلیلی مردم باید هزینه اشتباهات اونا را بدن. (سیم کارتها باید بسوزه MCI بشه مشترک بیچاره باید 7هزارتومان هزینش رو بده و ...)
مخابرات اگه عرضه داشت اینترنت موبایل رو راه اندازی می کرد بعد از این همه سال ! اگه می دونستی مخابرات چه بلایی سر این شرکتهای خصوصی طرف حسابش میاره این مطلب رو نمی نوشتی ! ------------------------------------------------------------ حسین آقای محترم حرف من این است که چه شد این شرکت ها طی سه سال گذشته ساکت بودند و روز ارایه تعهداتشان وامصیبتا سر داده اند. یا چرا این همه سال که میلیون ها تومان خرج تبلیغات کردند اندکی هم خرج اطلاع رسانی و طرح مشکلات خود نکردند!
آمدم یک چیزی بگویم ولی دیدم همانها را پیش از من گفته اند. پس تنها می گویم فرمایشات هر سه گرامی بالا تأیید می گردد. البته این را بگوبم که این حرف من به منزله حمایت از آن یازده شرکت و عملکردشان نیست که در این چند وقت حسابی پدرمان را درآورده اند با این اینترنت دادنشان، ولی هیچ اعتمادی هم به مخابرات دولتی ندارم که همین دولت است که از سوی دیگر پرمان را درآورده با این قانون مسخره سرعت بالاتر از ۱۲۸ کی برای کاربر خانگی ممنوعش. هروقت ممنوعیت سرعت رفع شد، مخابرات دولتی هم برایم قابل اعتماد می شود.
عزیز جان، این شرکتها مشکلات بسیاری دارن، مراکز مخابراتی همکاری نمیکنن وگرنه این شرکتها تشنه گسترش فعالیتشون هستند. مطمئن باش سر راهشون مانع هست وگرنه نسل اینترنت دایل آپ رو ریشه کن میکردن.
با سلام - اینترنت خصوصی با مخابرات دولتی یعنی آش شلعاه قلمکار + کله پاچه + زرشک پلو با پای بوقلمون ..............مثل اینکه شما از ایران زیاد اطلاع ندارید بخصوص ا..مخابرات .
به نظر من که بعضی از این شرکت های خصوصی دارن یه جورایی بخاطر اینکه فشار در عرصه رقابت زیاده ضرر میکنند مثلا هر دفعه که شما شرکت رو عوض میکنید برای گرفتن پهنای باند جاز یک شرکت جدید حتما باید 10000 تومان بابت نصب اولیه بپردازید تازه میگن اینو مخابرات از ما میگیره در صورتی که .... حتی طرف میکه بابا من خودم میتونم نصب کنم میگن نه حتما باید پرداخت بشه بعضی وقتها مودم رو به زور میفروشن و میگن ما با مودم های دیگه دستگاه هامون منظورشون دی ال لم هاشونه سازگاری نداره در صورتی که اینا استاندارد های دنیاست از طرفی مخابرات هم که به به تو کره هر خونه 20 مگابایت پهنای باند داره اونو قت اینجا کل پهنای باند یک ای اس پس 20 مگه .....؟؟؟ وقتی برای هر مگ باید 400 هزار تومن پرداخت کنه هزینه کارمند و دفتر و اینترانت رو هم داره چطوری میتونه 512 رو ماهیانه به 7200 تومان بده؟!!!! حتی اگه فقط 2 گیگ دانلود داشته باشه نه عزیزانم مشکل از هر دوتاست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">