ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

این یعنی خدمت

| دوشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - سال‌هاست که یک سایت دارم و به کمک آن صدای بخشی از مردم را می‌شنوم. در این سال‌ها کم نبودند مواردی که بدجور صدای مردم را درآورده بود

و دیدن جوانان و نوجوانانی که با التماس در سایت پیام می‌گذاشتند که "چگونه می‌توانم جلوی ارسال فلان پیامک را که روزانه چند صد تومان از پولم برداشت می‌کند را بگیرم"، دردناک بود.

خاطرم هست، حتی خانمی نوشته بود همسرش به او مشکوک شده که چرا اینقدر زود شارژ گوشی‌اش تمام می‌شود.

آری، پیامک‌های تبلیغاتی از یک سو پیامک‌های موسوم به ارزش افزوده سال‌ها بود که امان و مال مردم را بریده و می‌بردند. در این سال‌ها شبکه‌های رادیو و تلویزیون، یکی از عوامل به دردسر افتادن مردمی بودند که با ارسال یک بار پیامک برای یک برنامه، دیگر نمی‌دانستند چطور باید آن را متوقف و از زیان بیشتر جلوگیری کنند. حالا اما هر سرویس پیامکی که در صدا و سیما معرفی می‌شود، گفته می‌شود چقدر برای کاربر هزینه دارد.

البته این مقدمه برای رسیدن به آمار یکی از خدمات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یا همان سامانه متمرکز 800 جهت انصراف مشترکان از دریافت انواع پیامک بود.

آماری که در دل خود گفتنی‌های تلخ زیادی دارد. در خبرها آمده بود: با گذشت تنها دو ماه از راه‌اندازی سامانه مذکور، بیش از 20 میلیون پیامک تبلیغاتی و سرویس ارزش افزوده از سوی مشترکان لغو شد.

بماند که از 11 میلیون و 600 هزار تقاضای لغو پیامک‌های پولی (ارزش افزوده) در مجموع شبکه اپراتورها، بالغ بر 90 درصد یعنی 10 میلیون و 533 هزار تقاضا، مربوط به مشترکان ایرانسل بوده است. بماند که در تمام این سال‌ها چه میزان اعصاب خردی و هزینه صرف شکایت از خدمات موسوم به ارزش افزوده شده است، بماند که در تمام این سال‌ها برخی ارایه‌کنندگان این به اصطلاح خدمات، با انواع ترفندها مانع لغو پیامک‌ها شدند و چه درآمد عظیمی از این طریق به جیب زدند. و در نهایت بماند که هجوم گسترده مردم برای لغو این پیامک‌ها آن هم در مدتی محدود چه تفسیر و تحلیلی درون خود دارد.

اما سرانجام می‌توان گفت یکی از خدمات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به درستی به اجرا درآمد و علاوه بر تشکر مردم، خود مدیران این سازمان نیز باید از کار خود خرسند باشند. این یعنی خدمت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">