ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

باج افزاری که در روزهای اخیر به کاربرانی در شهرهای مختلف آمریکا حمله کرده در واقع یکی از ابزار جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکاست که توسط هکرها به سرقت رفته است.

به گزارش فارس به نقل از یاهونیوز،  باج افزاری که در روزهای اخیر به کاربرانی در شهرهای مختلف آمریکا حمله کرده در واقع یکی از ابزار جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکاست که توسط هکرها به سرقت رفته است.

در روزهای گذشته یک باج افزار مخوف به کاربرانی در بالتیمور و چند شهر دیگر آمریکا حمله کرده و برای باج گیری و دریافت پول از افراد پس از قفل کردن فایل های آنها تلاش کرده است.

بررسی ها نشان می دهد این باج افزار مبتنی بر یکی از ابزار جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا به نام اترنال بلو است که قبلا از این سازمان به سرقت رفته است.

پیش از این مشخص شده بود که بدافزارهایی مانند واناکرای و نات پتیا هم به همین شیوه و با سواستفاده از داده های به سرقت رفته از آژانس امنیت ملی توسط هکرها طراحی شده اند.

باج افزار یادشده با سواستفاده از آسیب پذیری های امنیتی ویندوز به رایانه های کاربران نفوذ می کند و مایکروسافت برای حل این مشکل وصله امنیتی را عرضه کرده است. البته به علت بی توجهی برخی کاربران و نیز موسسه های دولتی و خصوصی حملات یادشده گاهی با موفقیت همراه هستند.

به دنبال اعلام خبر این رسوایی، آژانس امنیت ملی آمریکا سکوت کرده و حاضر به هیچ گونه همکاری برای حل مشکل یادشده نشده است. اف بی آی نیز از هرگونه اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است.

  • ۹۸/۰۳/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">