ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

باج گیری از شرکت های اینترنتی

| شنبه, ۷ مهر ۱۳۸۶، ۰۵:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

از آنجا که تعداد قابل ملاحظه ای از شرکت های اینترنتی، از طریق قاچاق تلفن اینترنتی (VOIP) کسب درآمد کرده و تدوین آیین نامه قانونمند سازی ارایه این خدمات نیز بنا به دلایل نامعلومی در وزارت ارتباطات تصویب نمی شود، زمینه برای سواستفاده های جدیدی در این حوزه فراهم شده است.

بر این اساس در حالی که از محل قاچاق مکالمات تلفن اینترنتی زیان های قابل ملاحظه ای به کشور وارد شده و می شود و نهادهای مسوول نیز نه در تدوین آیین نامه و نه در برخورد با متخلفان اقدام ویژه ای به عمل نیاورده اند، از این رو یک نوع کلاهبرداری جدید و به عبارت دیگر باج گیری از شرکت های اینترنتی شکل گرفته است.

در این خصوص شنیده شده است که یک فرد شناخته شده در حوزه شرکت های اینترنتی که به علت جایگاه خود دارای ارتباطات مناسبی نیز با برخی از نهادهای مسوول در این عرصه است، با شناسایی شرکت های متخلف اقدام به باج گیری از ایشان می کند.

این فرد با مراجعه به شرکت های اینترنتی و عنوان این موضوع که در جریان تخلف آنها قرارداشته و از طرفی نیز دارای ارتباطاتی است که با استفاده از آنها امکان به تعطیلی کشاندن شرکت را دارد، اقدام به باج گیری از این شرکت ها می کند.

بر اساس شنیده ها این فرد با همکاری تعدادی دیگر از دوستان خود تقریباً به صورت دوره ای نیز اقدام به دریافت امکانات و یا مبالغی در ازای حق السکوت می کند.

ظاهرا فرد متخلف از حدود یکسال قبل مباردت به اخاذی از شرکت های اینترنتی کرده است.

بر اساس آخرین اطلاعات هنوز از سرنوشت نهایی آیین نامه VOIP اطلاعی در دست نیست و به گفته آگاهان حتی پس از ارایه مجوز به چند شرکت نیز قاچاق مکالمات متوقف نخواهد شد چرا که در حال حاضر نیز که از لحاظ فنی امکان شناسایی و برخورد با متخلفان وجود دارد، اقدام خاصی صورت نپذیرفته و خبری از برخورد با ایشان منتشر نمی شود.

  • ۸۶/۰۷/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">