ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بارگذاری اطلاعات ۱۳ میلیون مالک در سامانه املاک

| سه شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۰۵:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بررسی موضوع تکمیل سامانه املاک و اسکان در جلسه این کمیسیون، گفت: تاکنون اطلاعات ۱۳ میلیون نفر در سامانه املاک و اسکان بارگذاری شده است، این درحالی است که ۲۷ میلیون خانه مسکونی در کشور وجود دارد.
البرز حسینی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به جزئیات جلسه صبح امروز کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی، گفت: در این جلسه سوالات ۶ تن از نمایندگان کمیسیون درباره مأموریت‌های وزارت راه و شهرسازی از وزیر راه مطرح شد.

وی با بیان اینکه این سوالات هم جنبه ملی و هم جنبه منطقه‌ای داشت، افزود: این سوالات هم در حوزه راه و زیرساخت‌های عمرانی و هم در زمینه حوزه مسکن و املاک و مستغلات بود.

حسینی تأکید کرد: وزیر راه و شهرسازی در این جلسه به سوالات نمایندگان پاسخ‌های لازم را ارائه دادند و تقریباً دو تن از نمایندگان از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند و اصرار داشتند سوالات به صحن علنی مجلس ارسال شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه پیرو موضوع تکمیل سامانه املاک و اسکان بحث و تبادل نظر صورت گرفت، گفت: طبق قانون وزارت راه و شهرسازی موظف به تکمیل سامانه املاک و اسکان است، اما متأسفانه اجرای این قانون از سال ۹۴ با مشکلاتی روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از نهاد‌های هم‌تراز اطلاعات لازم را پیرو تکمیل سامانه املاک و اسکان در اختیار وزرات راه و شهرسازی نمی‌گذارند، بیان داشت: با این حال این نهاد‌های هم تراز حتی در قانون هم تکلیفی برعهده ندارد لذا این موضوع از جمله دلایل مهمی بوده که این قانون را از سال ۹۴ معطل نگه داشته است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت مباحث مربوط به مسکن و مستغلات در کشور، گفت: با این حال وزارت راه و شهرسازی می‌پذیرد که باید به سراغ تکمیل سامانه املاک و اسکان رفته و این سامانه را طراحی کند.

حسینی افزود: در حال حاضر این سامانه طراحی و نهایی شده و تاکنون نیز اطلاعات ۱۳ میلیون نفر در این سامانه بارگزاری شده است، اما متأسفانه مشکلی که در حال حاضر در این سامانه وجود دارد این است که متأسفانه ۱۶ نهاد هم‌تراز که باید نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام لازم را انجام دهد، از این اقدامات سر باز می‌زنند، که البته مکاتباتی با این ۱۶ نهاد انجام شده و نیاز است نظارتی از سوی مجلس در این رابطه وجود داشته باشد تا این اطلاعات تکمیل شود چرا که تکمیل این اطلاعات بسیاری از مشکلات در زمینه مسکن و اجاره‌بهای مسکن را حل و فصل خواهد کرد.

وی تأکید کرد: تکمیل نهایی این سامانه می‌تواند موجب شفافیت در تصمیم‌گیری در حوزه مسکن شود و امیدواریم با نظارتی که مجلس داشته و اهتمامی که مسئولین امر در این رابطه داشته‌اند این سامانه هر چه سریعتر تکمیل شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: باید گفت وزارت راه و شهرسازی طی ماه‌های گذشته در تکمیل این سامانه اقدامات بسیار قابل توجهی انجام داده است. این وزارتخانه این سامانه را در ۴ مرحله پیش‌بینی کرده است و اجرای این سامانه تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است، بنابراین اقدامی که طی ۴ سال گذشته روی زمین مانده بود طی ۴ الی ۵ ماه گذشته به میزان قابل توجهی از پیشرفت رسیده است.

وی با بیان تاکنون اطلاعات ۱۳ میلیون نفر در سامانه املاک و اسکان بارگزاری شده است گفت: در حال حاضر ۲۷ میلیون خانه مسکونی در کشور وجود دارد که با توجه به ثبت اطلاعات ۱۳ میلیون نفر، هنوز ما مقداری با تکمیل تمامی اطلاعات در این سامانه فاصله داریم لذا نیاز است دستگاه‌ها و متولیان امر در همراهی با وزارت راه و شهرسازی اهتمام ویژه‌ای داشته و اطلاعات لازم را به این وزارتخانه ارائه دهند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این کمیسیون فردا هم در این زمینه و در راستای مووضع تکمیل سامانه املاک و اسکان با مسئولین ذی‌ربط جلسه خواهد داشت تا مسائل مورد پیگیری به نتیجه برسد.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">