ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بازار تلفن همراه همچنان بی متولی است

| چهارشنبه, ۱۱ دی ۱۳۸۷، ۰۱:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

به نظر می رسد که واقعا نمی توان برای این ماجرای اختلاف میان اتحادیه صنف دستگاههای مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی با اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی – تصویری و لوازم یدکی و در نتیجه بازار آشفته گوشی تلفن همراه پایانی را متصور بود.

پس از موضعگیریهای هر کدام از مسوولان دو اتحادیه ذکر شده در مورد وضعیت تلفن همراه و اینکه هر کدام با ادله و براهین خود بر تعلق تلفن همراه به اتحادیه مربوط به خودشان تاکید داشتند ، خبر تازه تری اعلام شد مبنی بر اینکه بزودی بر بحث تداخل ها و اختلافات میان دو اتحادیه فوق الذکر نقطه پایان گذارده می شود.

قاسم نوده فراهانی رییس شورای اصناف کشور، اعلام کرد که با ادغام مجامع امور صنفی ، اختلافات دو اتحادیه مذکور به پایان می رسد.

فراهانی می گوید ، مشکل دیگری که در صنوف داریم ، بحث تداخل ها است، به همین علت اکثر مجامع امور صنفی ادغام شده اند، چندتایی هم ادغام نشده اند که از دولت درخواست رسیدگی کردیم و بدنبال آن مفاد و مواد مربوط به این مساله در هیات دولت مطرح شد و به تصویب رسید و بزودی در صحن علنی مجلس رسیدگی خواهد شد.

چنین پروسه ای چنانچه روند معمولی خود را طی کند ، سه ماه زمان می برد. رییس شورای اصناف کشور در عین حال تصریح کرد که گرفتن پروانه یا جواز کسب بر اساس اظهارات فراهانی ، اگر از دو اتحادیه باشد ، خلاف قوانین و مقررات است و وجاهت قانونی ندارد.

رییس شورای اصناف کشور معتقد است ، "در صورت ادغام مجامع ، کار و فعالیت واحدهای بدون پروانه نیز سروسامان خواهد گرفت و هر کسی نمی تواند در این آشفته بازار ، به میل و سلیقه خود عمل کند و به مقررات توجه و اعتنایی نداشته باشد."

نکته مهم دیگر در اظهارات رییس شورای اصناف کشور ، ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه بود. واحدهایی که یک سوم کل سه میلیون و خرده ای واحد صنفی فعال در رسته های مختلف را شامل می شوند.

بهرحال این تصمیم نیکی است برای فروشندگان زحمتکش و مردم که با یک واحد مسوول و پاسخگو طرف خواهند شد ، و از طرف دیگر خبر بدی است برای آنان که با یک توافق شفاهی ساده ، صدها مغازه را به ارقام نجومی و کهکشانی فروخته اند و هیچ باکی هم از کسی ندارند.

بدون کالبد شکافی بیشتر قضیه ، همه فعالان و دست اندرکاران حوزه تلفن همراه، بی صبرانه منتظرند تا نتایج ناشی از ادغام مجامع و سرنوشت آتی تلفن همراه را ملاحظه کنند. تا آن زمان چند ماه بیشتر باقی نمانده است.
منبع : موبنا

  • ۸۷/۱۰/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">