ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بازطراحی شبکه تلفن همراه کشور

| چهارشنبه, ۴ آذر ۱۳۸۸، ۰۳:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات همچنین از باز طراحی شبکه تلفن همراه بر اساس داده‌های ماهواره‌یی خبر داد.

رضا تقی پور اظهار کرد: از آنجا که محیط‌های شهری دائما در حال تغییرند، مبنای طراحی مجدد شبکه‌های تلفن همراه بر اساس داده‌های ماهواره‌یی صورت می‌گیرد.

او که در همایش سراسری سامانه اطلاعات مکانی(GIS)، سخن می‌گفت، اظهار کرد: امروز داده‌های GIS در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها به صورت یک ضرورت حضور دارد و بدیهی است که تصمیم‌های درست بر مبنای داده‌ها و ورودی‌های صحیح صورت می‌گیرد.

وی با بیان پیشگام بودن وزارت ارتباطات در بهره‌برداری از خدمات مبتنی بر GIS خاطر نشان کرد: مرکز داده‌های ماهواره‌یی از دیگر پروژه‌های در دست اقدام سازمان فضایی است که در اوایل سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وزیر ارتباطات ضمن تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در استفاده از داده‌های GIS تصریح کرد: علیرغم اینکه سال‌ها از ورود مباحث مربوط به GIS به کشور می‌گذرد، هنوز چرخه استفاده از داده‌ها در کشور کامل نیست.

او افزود: امروزه بسیاری از استفاده‌کنندگان از اطلاعات برای رفع نیاز خود به منابع خارجی رجوع می‌کنند که علاوه بر مشکلات امنیتی، هزینه‌های گزافی به کشور تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به این که مأموریت اصلی فن‌آوری اطلاعات، تعمیم داده‌ها در شبکه‌های گسترده و پیچیده است، اظهار کرد: امروز بسیاری از کشورها فن‌آوری اطلاعات را به عنوان محور توسعه پایدار قرار داده‌اند و استفاده از آن در مدیریت بحران از جمله در حوادث و بلایایی طبیعی مشهود است.

رضا تقی‌پور همچنین در مراسم تودیع و معارفه اعضای هیات مدیره شرکت پست، اظهار کرد: خصوصی‌سازی در مجموعه وزارت ارتباطات به واسطه واگذاری شرکت مخابرات ایران، آغاز مناسبی داشته است و آماده‌سازی پست و توانمندسازی بخش خصوصی از جمله ملزومات خصوصی‌سازی پست محسوب می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس باید بخش‌های پست دولتی از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشخص شده و به واسطه تشکیل سازمان پست دولتی، تفکیک کارهای حاکمیتی انجام شود.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با بیان این مطلب که کمک‌های فکری مدیران در این جراحی بزرگ راهگشا است، ‌تصریح کرد: امیدواریم این مهم طی 9 ماه آینده اجرایی شود تا در سال 89 شاهد تحقق خصوصی‌سازی در حوزه پست باشیم.

تقی‌پور نقش پست را در جهت تحقق اهداف دولت و تدابیر مقام معظم رهبری، راهبردی دانست و گفت: پست یکی از محورهای اصلی برای اصلاح الگوی مصرف و همچنین تحقق عدالت گستری و خدمت‌رسانی به مردم، به شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: در برنامه پنجم توسعه کشور، راهبردهای خوبی برای پست پیش‌بینی شده که امیدواریم با همتی بیش از پیش آن ها نیز اجرایی شود.

بر اساس این گزارش دکتر محمدحسن محبیان عراقی به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و کرباسیان، نعمتی، احمدی و کشاورز به‌عنوان اعضای جدید هیات مدیره شرکت پست معرفی شدند.

  • ۸۸/۰۹/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">