ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هفته گذشته در دومین نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در اقتصاد پایدار، معاون رییس‌‌جمهوری در امور بانوان از زنان کارآفرین تقدیر کرد که نام چند بانوی حوزه IT نیز در میان ایشان دیده می‌شد. این خبر که به سرعت در چند رسانه‌ حوزه IT نیز انعکاس یافت، دنیایی از پرسش رو برای من و دوستانم ایجاد کرد.

چون یکی دو تا از این بانوانی که نامشون با شتابزدگی در برخی رسانه‌ها منعکس شد، موجبات سبز شدن قارچ روی کله برخی از جمله من شده.

نکته اول این که یکی از این بانوان اصلا مدیریت کسب و کاری دستش نبوده که به عنوان کارآفرین مطرح بشه و تنها یک کارمند در یک شرکت هستن.

نکته دوم این که تازه شنیدیم یکی از این بانوان که خودش اصلا خودش رو کارآفرین هم نمی‌دونسته با سفارش یکی از مقامات دولتی، از طرفش فرم شرکت در این مراسم پر شده بوده. این بنده خدا هم تو رودربایستی رفته و مقام کسب کرده!

نکته سوم این که انتخاب بانوی مذکور به حدی عجیب و دور از ذهن بود که بر اساس اطلاعات موجود، ایشان در حال حاضر بیشتر در منزل تشریف دارند و گاهی، جایی، کاری، اونم به صورت انفرادی در حوزه IT انجام می‌دهند.

نکته چهارم این که ظاهرا تعریف کارآفرینی در این نمایشگاه با آنچه ما توی ذهن داریم متفاوت بوده. تصور من از کارآفرین یعنی کسی که کسب و کاری ایجاد کرده و چند نفری در کنار ایشان مشغول به کار و اشتغال شده‌اند، اونم تو شرایطی که به گفته وزیر کار هر 5 دقیقه یک نفر به جمعیت بیکار ایران اضافه می‌شه. اما ظاهرا تصور بنده و امثال بنده که کل هفته با دهن باز به هم نگاه می‌کردیم، اشتباه بوده.

شاید منظور از کلمه آفرین در عبارت "کارآفرین" به معنی احسنت و باریکلا بوده و نه آفریننده و ایجاد کننده. به این ترتیب منظور از بانوی کارآفرین IT در واقع این بوده که آفرین به بانویی که کار IT می‌کنه! عخخخه! خب اگه منظور این بوده که بنده و امثال بنده سخت در اشتباه بودیم و اصلا مشکلی نیست و قبل و ادامه این مطلب رو مطالعه نکنید! بنده هم همین جا پوزش می‌طلبم.

نکته پنجمم اما در مورد نکته دومم هست. آقای مسوولی که به سفارش شما یکی از این بانوان به عنوان بانوی کارآفرین حوزه IT معرفی شده، واقعا منظور شما از این کار چی هست؟ چرا به زور در حال رزومه‌سازی‌های کاذب برای برخی هستید؟ باور کنید اگر کسی چیزی نمی‌گه معنیش این نیست که چیزی نمی‌فهمه.

دیگه مجبورم یکم جدی باشم. نکته ششم این که آقای مسوولی که سفارش سرکار خانم مربوطه را فرمودید و مدیران محترم نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در اقتصاد مقاومتی، شما با انتخاب‌هایی پرسش‌انگیز، آیا توانایی‌های زنان بزرگ و کارآفرین کشورمان را زیر سوال نمی‌برید؟ آیا با این کار اجر خود و حق سایر بانوانی که به عنوان بانوی کارآفرین IT انتخاب شده‌اند، را ضایع نمی‌کنید؟ آیا این اقدام شما موجب سرخوردگی بانوان کارآفرین IT کشورمان نمی‌شود؟ برای آنکه جنبه تبلیغی پیدا نکنه نمی‌خوام اسم از بانوان جوان، کوشا، خوش‌فکر و کارآفرینی ببرم که در همین حوزه IT پا به پای مردان و حتی جلوتر از اونا کسب و کارهای موفقی ایجاد کردن، ولی انتخاب‌هایی از این دست و معرفی برخی افراد فاقد هر‌گونه عملکرد مثبت و موثری، ظلم در حق اونا نیست؟

بگذریم، اینایی که من گفتم که باد هواس، خب من زیاد شوخی می‌کنم دیگه. مسوولان مربوطه هم که دایورت کردن و مشغول کار خودشون هستن. اینا رو گفتم که اگه فردا روزی یکی از آن یکی دو تا بانوی مذکور کارآفرین IT به شکل نامعلومی که شرح دادم در منصب و موقعیت خاصی قرار گرفتن یا امتیاز ویژه‌ای دریافت کردند، اصلا تعجب نکنید چون خب بابا کارآفرین برتر بودن دیگه! اصلا هم خجالت نداره.

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۱)

تیتر مطلب عالیه

دم آق فری(نویسنده) گرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">