ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزیر بازرگانی با تاکید بر اینکه برای کاهش هزینه‌ مبادله باید از ابزار نوین و تجارت الکترونیک استفاده کنیم گفت: بانک اطلاعات بازرگانی کشور تا پایان سال جاری راه اندازی می‌شود.

به گزارش فارس محمد صادق مفتح در مراسم افتتاح طرح میزان 2 اظهار داشت: دو دهه است که با واژه واردات بی‌رویه، خروج سریع و حضور کم مدت در بازارهای آسیای میانه و با معضلی به نام کاهش تولیدات داخلی روبرو هستیم که اگر بررسی کارشناسی شود به معضلی به نام بالا بودن قیمت تمام شده برمی‌خوریم.

وی افزود: طبیعتا قیمت تمام شده هر کالا متشکل از دو مؤلفه هزینه تولید و هزینه مبادله است که کاهش هزینه تولید راهکارهای خاص خودش را دارد اما باید توجه داشته باشیم که در کشور ما هزینه مبادله با هزینه تولید برابر است در حالی که در کمتر کشوری این اتفاق می‌افتد و دلیل اصلی آن عدم توسعه‌یافتگی نظام توزیع و عدم توسعه زیرساخت‌ها است.

معاون توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک وزیر بازرگانی گفت: برای کاهش هزینه‌ مبادله باید از ابزار نوین و تجارت الکترونیکی استفاده کنیم، بنابراین برای گرایش به سمت تجارت الکترونیک نیازمند یک عزم جدی هستیم.

وی با بیان اینکه در زمینه اقدامات زیربنایی باید کارهای زیادی صورت گیرد، گفت:برای مبادله کالا نیازمند شناسه الکترونیک بودیم که ایران کد طراحی شد و تا پایان سال طرح کاتالوگ الکترونیک با همکاری تشکل‌ها اجرا می‌شود چرا که باید همه کالاها هویت الکترونیک داشته باشند.

مفتح گفت: طرح امضای الکترونیک در راستای شهروند الکترونیک آغاز به کار کرده است و تا پایان سال جاری تمام دفترخانه‌ها می‌توانند برای تمام شهروندان امضای الکترونیک ارائه کنند و در این خصوص مقدمات و هماهنگی‌های لازم با سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیرط فراهم شده است.

وی افزود: ارائه نرم‌افزارهای متکی به امضای الکترونیک نیز در حال انجام است و بزودی تفاهمنامه‌ای با شرکت‌های تولید‌کننده نرم‌افزار بسته می‌شود تا در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون وزیر بازرگانی گفت: توسعه فرآیند تجارت الکترونیک برای B ‌TOB (معاملات بین بنگاهی)به زودی در صنعت فولاد انجام می‌شود که اگر این کار صورت گیرد شاخص تجارت الکترونیک در کشور ما افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: سامانه تدارک الکترونیک دولت (ستاد) B TO C (معاملات بین بنگاه و مشتری) را ساماندهی و ارتقاء می‌دهد و می‌تواند یک مرجع قیمتی برای تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان باشد.

مفتح گفت: کنترل و نظارت نظام توزیع به صورت الکترونیک توسط سامانه شبنم آغاز به کار کرده است که این سامانه می‌تواند از عرضه کالای قاچاق و تقلبی در شبکه توزیع ممانعت به عمل آورد، در همین خصوص مذاکراتی با وزارت بهداشت برای ساماندهی توزیع دارو و با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز برای عدم عرضه کالای قاچاق در شبکه توزیع صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه MPLS در دستور کار وزارت بازرگانی قرار دارد،گفت: با توسعه این شبکه 17 استان وشهرستان‌های آن به وزارت بازرگانی وصل می‌شود و قرار است به عنوان هاب وزارت بازرگانی باشد.

معاون وزیر بازرگانی گفت: بانک اطلاعات جامع بازرگانی کشور با شبکه فیبر اختصاصی وزارت بازرگانی در کمتر از یک سال آینده آغاز به کار می‌کند.

  • ۸۹/۰۸/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">