ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بانک اطلاعات تولیدکنندگان در گمرک ایجاد شد

| جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

بانک اطلاعات الکترونیکی ویژه تولیدکنندگان در پنجره واحد تجارت فرامرزی آغاز بکار کرد.

به گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، این بانک اطلاعاتی با هدف بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید در دستور کار قرار گرفته است.
در این گزارش آمده است: این بانک اطلاعاتی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، در فضایی تعاملی، تسهیلات ویژه ای را در«سامانه جامع مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص» ایجاد کرده است. این گام در راستای ارایه خدمات ویژه گمرکی به شرکت ها و واحدهای تولیدی برداشته شده است.
بر اساس این گزارش، تولیدکنندگانی که هنوز ثبت نام نکرده اند، می توانند با ورود به سامانه مورد نظر با معرفی نوع تولید و واحد تولیدی خود، مشخصات انبار کالای خود را ثبت کرده و از خدمات ویژه گمرک بهره مند شوند.
بر اساس این گزارش شرکت های تولیدی در همه ساعت های شبانه روز می توانند با ثبت نام و ورود به سامانه www.wms.ir پس از مراحل ثبت نام از چگونگی این تسهیلات آگاهی پیدا کنند.
فرآیند ثبت نام شرکت های تولیدی از دو مرحله تشکیل شده است که در مرحله نخست کل شرکت های تولیدی (از جمله شرکت های تولیدی داخل مناطق آزاد و ویژه و سایر تولیدی ها داخل سرزمین اصلی) نسبت به ثبت اطلاعات کلی اقدام کنند و در مرحله بعد که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد نسبت به تکمیل اطلاعات محصولات تولیدی در سامانه اقدام کنند.
بر اساس این گزارش، معافیت چهاردرصد مالیات علی الحساب، تسهیل ورود کالا در مسیرهای سبز و امکان اظهار قبل از ورود، تسهیل انجام تشریفات گمرکی برای تولیدی های مستقر در مناطق آزاد و ویژه و تسهیل در جابجایی کالا با صدور پته خروجی از انبار تولیدی جهت استعلام نیروهای انتظامی برخی از تسهیلاتی است که شرکت های تولیدی می توانند با ثبت نام در این سامانه از آن بهره مند شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">