ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز گذشته هشدار داد که اگر ایالات متحده در آینده در یک جنگ واقعی همراه با تیراندازی با یک قدرت عمده درگیر شود، احتمالا این امر نتیجه حمله سایبری مهمی به آمریکا بوده است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، اظهارات تازه بایدن نشانه ای از تهدیدات فزاینده سایبری است که از سوی کشورهایی مانند چین و روسیه به ایالات متحده تحمیل شده است.

به نظر می رسد حفظ امنیت سایبری به یکی از مهترین دستورکارهای دولت بایدن مبدل شده است. در ماه های اخیر حملات گسترده هکری به شرکت هایی مانند سولارویندز، کولونیال پایپ لاین، شرکت جی بی اس و شرکت نرم افزاری کاسیا، آمریکا را به مهم ترین کشوری مبدل کرده که هدف حملات هکری است.

هک کولونیال پایپ لاین که خط لوله انتقال انرژی آن را از مدار خارج کرد مشکلاتی را برای تامین سوخت در آمریکا ایجاد کرد و هک نرم افزار مدیریت شبکه سولارویندز باعث سرقت اطلاعات ده ها مجموعه دولتی و خصوصی در آمریکا شد.

بایدن در جریان بازدید از دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در این مورد افزود: من فکر می کنم این ماجرا احتمالا به وقوع جنگ منجر می شود. یک جنگ واقعی همراه با تیراندازی با یک قدرت عمده. این امر نتیجه رخنه سایبری خواهد بود که پیامدهای بزرگی خواهد داشت و این امر به طور تصاعدی افزایش می یابد.

کاخ سفید در ماه های اخیر بارها دولت روسیه را به انجام حملات سایبری بر علیه خود متهم کرده است. بایدن به تهدیدهای چین نیز اشاره کرد و شی جین پینگ رئیس جمهور چین را فردی دانست که به شکلی مرگبار در مورد تبدیل ارتش چین به قدرتمندترین نیروی نظامی جهان جدیت دارد و می خواهد چین را تا دو دهه دیگر به بزرگترین و برجسته ترین اقتصاد دنیا مبدل کند.

  • ۰۰/۰۵/۰۶

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">