ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برنامه انجمن جامعه اطلاعاتی ایران اعلام شد

| سه شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۸۸، ۰۱:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی با بیان رویکردهای خود در سال 88 ، عوامل و موانع توسعه جامعه اطلاعاتی را در کشور بررسی و برنامه های این انجمن را برای پیشبرد این هدف اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، در نخستین گردهمایی انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی در سال جدید که دوشنبه بعدازظهر با حضور دکتر کاظم معتمدنژاد استاد علوم ارتباطات در تهران برگزار شد، رویکردهای این انجمن در سال 88 مورد بررسی قرار گرفت.

در این گردهمایی ، معتمدنژاد در سخنانی از برپایی نخستین گردهمایی انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی در سال 88 ابراز خرسندی کرد .

سپس ‌رویکردهای انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی در سال 1388 که توسط دکتر " شهیندخت خوارزمی " تهیه شده است ، قرائت شد.

بر این اساس انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی در سال 88 ،‌ بحث جامعه اطلاعاتی را درچارچوب اهداف توسعه ملی کشور دنبال می کند و اعتقاد دارد که این بحث به دلیل ماهیت پیچیده و گسترده ای که دارد باید بر مبنای کار علمی صورت گیرد و فرایند سیاستگذاری و برنامه ریزی آن بدون پشتوانه علمی اثر بخش نخواهد بود.

همچنین این انجمن سعی دارد با جلب مشارکت محافل دانشگاهی و موسسات تحقیقاتی و حضور در فعالیت های پژوهشی، به پر کردن خلاء های موجود در این زمینه کمک کند.

بر اساس این رویکردها، انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی بر آن است که مسوولان اجرایی نیز بیش از پیش با مفهوم جامعه اطلاعاتی آشنایی پیدا کنند تا فعالیت دستگاه های اجرایی و سازمان های سیاست گذار عرصه اطلاعات و ارتباطات از ضعف بنیان علمی رهایی یابند و انجمن همچون سال های گذشته این مهم را در دستور کار خود قرار می دهد.

طبق این رویکردها، ناهماهنگی و نبود هم افزایی لازم میان فعالیت سازمان های دولتی و شوراها ( شورای عالی فناوری اطلاعات، شورای عالی اطلاع رسانی، شورای عالی انفورماتیک، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی امنیت فضای تبادل اطلاعات) که مسوولیت اصلی راهبری فرایند سیاست گذاری و برنامه ریزی و به طور کلی توسعه ICT را در کشور بر عهده دارند، معضل دیگری است که انجمن، آن را مانع مهمی بر سر راه توسعه جامعه اطلاعاتی در ایران می داند.

همچنین براساس رویکرد انجمن در سال 88 ،‌ایجاد بستر مناسب برای تعامل هر چه بیشتر با موسسات علمی-پژوهشی و تحقیقاتی و سازمان ها و مراکز تصمیم ساز کشور وظیفه راهبردی انجمن است و در این تعامل، هدف، یکپارچه سازی ظرفیت های موجود سازمان هایی است که به نوعی در فرایند تحقق جامعه اطلاعاتی نقشی مؤثر دارند.

همچنین ارتباط با جامعه علمی استادان، خبرگان و علاقه مندان حوزه ICT ، راهبری علمی فرایند سیاستگذاری توسعه ICT ، همکاری نزدیک با اصحاب رسانه در هدایت جریان فکری تولید اندیشه و دانش در زمینه جامعه اطلاعاتی و الزامات و مکانیسم های راهبری آن و انتقال آن به تصمیم سازان و برنامه ریزان کشور ، کمک به یافتن راه حل مناسب برای خروج از وضعیت موجود شورا‌های موازی حوزه ICT و اجرای برنامه های آموزشی در قالب سمینار و کنفرانس علمی و دوره های آموزشی از دیگر برنامه های انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی در سال 88 است.

نخستین گردهمایی انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی در سال 88 ، روز دوشنبه با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره و اعضای انجمن ،‌ اساتید ، دانشجویان و علاقه مندان به مباحث فناوری های ارتباطات و اطلاعات در محل شورای انجمن های علمی کشور برگزار شد.

  • ۸۸/۰۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">