ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برنامه ریزی هکرها برای روز عشاق !

| يكشنبه, ۷ بهمن ۱۳۸۶، ۰۶:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

هکرها پس از روزهای خوش کریسمس، برای جشن روز ولنتاین آماده می شوند.

PandaLabs، آزمایشگاه های امنیتی پاندا، از ردیابی و کشف کدهای مخرب جدیدی خبر می دهد که با سوء استفاده از علاقه کاربران اینترنت به روز ولنتاین، رایانه های خانگی و شبکه های محلی را به شدت تهدید می کنند.

این مسئله نشان دهنده استقبال زودهنگام خرابکاران اینترنتی از روز ولنتاین است که در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان روز ابراز دوستی و عشق، گرامی داشته می شود.

در سال های اخیر بسیای از کاربران اینترنت ترجیح داده اند تا در روز چهاردهم فوریه و روزهای منتهی به آن، بسیاری از مراسم خاص این مناسبت مانند ارسال نامه هاو پیغام های محبت آمیز، اهدای کارت تبریک،‌ هدیه و حتی گل را به صورت الکترونیک انجام دهند و موجب افزایش سطح خریدها و ارتباطات

آسیب پذیر اینترنتی شوند.

در همین حال، شرکت امنیتی پاندا ادعا کرده است که با ردیابی دو کرم رایانه ای خطرناک در روزهای گذشته، یک طرح بزرگ تخریبی که به عنوان مقدمه ای برای حمله بزرگ اینترنتی در روز ولنتاین به شمار می رفت، ‌کشف شده است.

کرم های خطرناک Nuwar.OL و Valentin.E که در قالب نامه ها و پیغام های الکترونیک و یا کارت های تبریک اینترنتی با مضامین کاملاً رمانتیک و عاشقانه مانند \"تو ... در رؤیاهای من هستی!\" و یا \"همیشه در قلب من...\" و ... به تعداد بسیار زیادی از کاربران اینترنت ارسال شده، با استفاده از کلیک بر روی لینک های مخرب موجود در متن و یا فایل های ضمیمه، علاوه بر نمایش پیام های رمانتیک، رایانه ها را مورد حمله خود قرار می دهند.

به محض آلوده شدن یک سیستم رایانه ای، ‌کلیه آدرس های پستی موجود در آن نیز توسط موج عظیمی از نامه ها و پیغام های مخرب با موضوع ولنتاین، بمباران شده و آلودگی ناشی از این فرآیند در مدت زمان کوتاهی، به سرعت و به شکل وسیع منتشر می گردد.

نخستین نتیجه این حملات، کاهش محسوس پهنای باند شبکه ها، کاهش چشمگیر سرعتدسترسی به اینترنت و ایجاد اختلال در فعالیت های آنلاین می باشد.

بر اساس اعلام پاندا، این کرم های رایانه ای برای انتشار خود از تکنیکی به نام روانشناسی اجتماعی بهره می گیرند که هدف آن سوء استفاده از ساده ترین نیازها و علائق کاربران برای ترغیب آنها به فعالیت های ریسک پذیر و افزایش احتمال آلودگی در سیستم ها و تجهیزات رایانه ای ست.

با توجه به کم تجربگی و کنجکاوی کاربران جوان تر اینترنت، ولنتاین آینده نیز می تواند یک خطر جدی در افزایش سطح فعالیت های مجرمانه محسوس یا نامحسوس در شبکه جهانی وب باشد. بنا براین کارشناسان امنیتی بهترین راهکار جلوگیری از گستردگی آلودگی های رایانه ای در این شرایط را عدم توجه به

پیغام فرستنده های ناشناس، تایپ آدرس های اینترنتی در نوار آدرس مرورگر به جای کلیک بر روی لینک های ناشناخته و نیز استفاده از یک ابزار پیشرفته حفاظتی با قابلیت کشف و پاکسازی ویروس های جدید و ثبت نشده می دانند.
ترجمه: اسماعیل ذبیحی

www.mec-security.com

  • ۸۶/۱۱/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">