ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برگزاری دومین همایش امنیت دولت الکترونیکی

| يكشنبه, ۳ شهریور ۱۳۸۷، ۰۲:۰۷ ب.ظ | ۲ نظر

دومین همایش و نمایشگاه تخصصی امنیت دولت الکترونیک، 9 شهریورماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر (ایسنا)، سیدپاشا ناصرآبادی - رییس همایش - با اعلام این مطلب افزود: از جمله موضوعات مورد بحث در این همایش یک روزه می‌توان به وضعیت امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور، بررسی مصادیق و علل وقوع جرایم رایانه‌یی در کشور، Cert ملی و پدافند غیرعامل در حوزه ICT، جاسوسی و سرقت اطلاعات سازمانی و بررسی قانون مجازات جرایم رایانه‌یی اشاره کرد.

او ادامه داد: امسال با توجه به اهمیت موضوع حراست IT و طرح مجلس شورای اسلامی در خصوص واگذاری موضوع امنیت اطلاعات رایانه‌یی به ادارات حراست سازمان‌ها، از مدیران و کارشناسان حراست نیز برای شرکت در این همایش دعوت شده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا واگذاری امنیت IT به حراست‌ها کار درستی خواهد بود یا خیر، پاسخ داد: در سال‌های اخیر تجربه نشان داده است که مدیران IT موضوع امنیت را جزو دغدغه‌های اصلی خود نمی‌دانند و اگر هم بدانند در بسیاری از موارد، قدرت لازم را برای برقراری آن در سازمان ندارند.

او خاطرنشان کرد: آنچه بیش از هر چیز دیگری حائز اهمیت است، لزوم توجه زود هنگام به امنیت اطلاعات رایانه‌یی که تا امروز چندان اهمیتی برای آن قائل نبودیم و نگاهمان به ICT صرفا نگاه توسعه‌ای بوده است.

ناصرآبادی مخاطبان این همایش را نمایندگان بانک‌ها، بیمه‌ها، شرکت‌های نفتی و پتروشیمی، سازمان‌های دولتی، دانشگاه‌ها و سایر بخش‌های بهره‌مند از فن‌آوری اطلاعات معرفی و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که نمایندگان بیش از 150 سازمان و نهاد دولتی در این همایش یکروزه شرکت داشته باشند.

وی همچنین از استقبال بخش خصوصی برای حضور در نمایشگاه‌ جانبی این همایش ابراز خرسندی کرد و افزود: امیدواریم که اینگونه همایش‌ها بتوانند تا حد امکان در تقویت روابط میان بخش دولتی و خصوصی کار ساز باشند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت‌های همایش در آدرس www.ICTsecurity.ir مراجعه کنند.

  • ۸۷/۰۶/۰۳

نظرات  (۲)

  • حسین مرزبان پ
  • امنیت در تجارت الکترونیک یک مقوله بسیار پیچیده است که بایستی با استفاده از فرمولهای ریاضی بیان گردند
  • حسین مرزبان
  • در سیستم e-cash هم چنان نا امنی از طرف کاربان مشاهده می شود که این خود باعث بی اعتمادی مشتریان یا استفاده کنندگان میشود.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">