ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برگزاری نمایشگاه IT در افغانستان توجیه ندارد

| دوشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۸۴، ۰۷:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

راهکارهای سرمایه گذاری شرکت های کامپیوتری ایران درکانادا و سوریه تا دو هفته دیگر ارائه می شود.

مهندس ثروتی معاون مرکز صنایع نوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شهر با بیان این مطلب افزود: بازار سنجی کشورهای کانادا و سوریه به پایان رسیده و راهکارهای سرمایه گذاری در این دو کشور، تا دو هفته دیگر بر روی سایت مرکز صنایع نوین قرار خواهد گرفت. همچنین بازار سنجی کشورهای انگلستان و افغانستان نیز در حال انجام است و نتایج آن تا دو ماه دیگر مشخص خواهد شد.

وی در خصوص علت عدم حمایت مرکز صنایع نوین از نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات ایران در افغانستان گفت: چون هیچ تحقیق و تجربه روی بازار افغانستان نداریم، معتقدیم برگزاری یک نمایشگاه اختصاصی در افغانستان توجیه ندارد.

وی تصریح کرد: یک برنامه مشخص اعم از اینکه چه محصولاتی از چه شرکت هایی و چکونه باید در این نمایشگاه تخصصی شرکت کنند، از سوی اتحادیه صادر کنندگان نرم افزار ارائه نشده است و همچنین انتقاد برخی از کارشناسان و مسوولین افغانستان از عمل نکردن شرکت های ایرانی به وعده خود، از دیگر دلایل عدم حمایت مرکز صنایع نوین از برپایی این نمایشگاه تخصصی در افغانستان است.

ثروتی درباره علت منتشر نشدن گزارش برخی از پروژه های تهیه شده به سفارش این مرکز همچون " پروژه بررسی وضعیت بازار نرم افزار ایران " گفت:این پروژه برای نهادهای تصمیم گیرنده و سیاستگذار مانند وزارت صنایع و معادن، وزارت ICT ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و انجمن شرکت های انفورماتیک تدوین شده و نتیجه در اختیار نهادهای مربوطه قرار گرفته است.

وی در خصوص سقف حمایت مرکز صنایع نوین از شرکت ها گفت: مرکز صنایع نوین تا 70 درصد هزینه غرفه سازی و اجاره غرفه شرکت های ایرانی را برای حضور در نمایشگاه های خارجی پرداخت می کند.

  • ۸۴/۰۳/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">