ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برگزاری کم رنگ اجلاس WSIS تهران

| يكشنبه, ۸ خرداد ۱۳۸۴، ۱۰:۱۵ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - تهران طی روز های دهم تا دوازدهم خرداد ماه جاری شاهد برگزاری کنفرانس آسیا اقیانوسیه دررابطه با اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی (WSIS) در محل سالن اجلاس سران خواهد بود.

اما دراین کنفرانس که متولیانش آن را سطح بالا و بسیار پر اهمیت می دانند خبری در حد و اندازه آن اهمیت دیده و شنیده نمی شود. در برگزاری این اجلاس علیرغم زحماتی که کشیده شده نوعی شتاب زدگی دیده می شود وهمچون گذشته موضوع حساس و مهم اطلاع رسانی که نقش بزرگی در جلب افکار عمومی بازی می کند به حاشیه رانده شده است.

متاسفانه وقتی در داخل کشور به این شکل و بی برنامه حرکت می شود می توان حدس زد که در خارج کشور کوچک ترین فعالیتی صورت نگرفته است. وقتی در داخل فرد و گروهی را مسوول اطلاع رسانی رویدادی به این مهمی می کنند که کمترین شناختی از رسانه ها و فعالان مطبوعاتی حوزه فناوری اطلاعات ندارند و همچون افراد عامی به رسانه ها و مطبوعات نگاه می کنند و در این خصوص اطلاع رسانی نمی شود، به خوبی می توان پیش بینی کرد که همین طور تا رده های بالاتر اجرایی چه خبر است.

نمی دانم ما چه موقع قرار است یک کار اصولی بکنیم. دو روز دیگر اجلاسی برگزار می شود که اگر سماجت خبرنگاران نبود به غیر از نشست خبری دیروز هیچ اطلاعات دیگری از آن منتشر نمی شد. واقعاً مشکل اطلاع نرسانی از رویدادهای این چنین تا کی ادامه خواهد داشت. چند خبر، فکس و اطلاعیه از ستاد برگزاری این اجلاس به رسانه ها ارسال شده واقعاً تا چه زمانی ما این چنین غیر اصولی می خواهیم عمل کنیم. خوب آیا شما که داخل کشور در تهران هستید و نمی دانید چه خبر است آیا می توانید بپذیرید که اقدامی در جهت اطلاع رسانی خارجی صورت پذیرفته است؟

آیا ضعف های اطلاع رسانی موجب از بین رفتن تلاش ها نمی شود؟ آیا ضعف های اطلاع رسانی همچنان به ما آسیب وارد می کند ؟ واقعاً قدر و منزلت اطلاع رسانی در کشور ما چه زمانی باید به اثبات برسد؟

  • ۸۴/۰۳/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">