ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

از مهمترین ابعاد طرح جهانی InfectedorNot، دسترسی ساده و رایگان کاربران اینترنت به راهکارهای مکمل حفاظتی و افزایش قدرت دفاعی در تجهیزات رایانه ای آنهاست.

یک شرکت ارائه کننده خدمات و راهکارهای امنیتی، مدیران شبکه و کاربران خانگی اینترنت را به مشارکت در یک طرح عظیم امنیتی با عنوان InfectedorNot فراخواند.

شرکت Panda Security که پیش از این، نسخه آزمایشی این طرح بزرگ را با همکاری Google و به مدت یکسال به اجرا درآورده بود، نسخه اصلی و رسمی آن را از ابتدای ماه جاری میلادی در اختیار کلیه کاربران اینترنت قرار می دهد.

بنا بر اعلام پاندا یکی از مهمترین دلایل طراحی و ارائه این پروژه امنیتی، تحقیقات و بررسی های انجام شده در طول سال 2007 میلادی و قبل از آن بوده ست که نشان می دهد بیش از 23 درصد از رایانه های خانگی و نیز حداقل 72 درصد از شبکه های محلی در سرتاسر جهان،‌ علی رغم استفاده از ابزار و نرم افزارهای حفاظتی به روز شده، به نحوی با نفوذ و الودگی ناشی از کدهای مخرب رایانه ای مواجه بوده اند.

هدف اصلی این طرح برآورد مستمر و ارتقاء سطح امنیت اطلاعات رایانه ای عنوان شده است؛ هرچند که نزدیک شدن به یک سامانه امنیتی استاندارد به شکل تحت وب و مستقل از سیستم و نیز تشکیل یک جبهه متحدجهانی علیه خرابکاران اینترنتی، از توجه متخصصان پاندا دور نمانده است.
با شرکت در طرح امنیتی InfectedorNot، کاربران خانگی و مدیران شبکه های محلی از مزایایی چون بهره گیری رایگان از ابزار مکمل حفاظتی، افزایش قدرت دفاعی در جلوگیری از نفوذ و فعالیت کدهای مخرب، بررسی دوره ای سیستم ها و شبکه های رایانه ای و ارزیابی وضعیت امنیتی آن ها،‌کشف و پاکسازی ویروس های فعال و غیرفعال و نیز ردیابی حفره های امنیتی و آسیب پذیری های مهم برخوردار می شوند. اما به هر ترتیب پاندا اعلام کرده است که مهمترین تأثیر این طرح در آینده، ایجاد محدودیت در انتشار کدهای مخرب جدید، پیشگیری از وسعت افزایش تخریب و نیز ارتقاء شاخص های امنیت اطلاعات در رایانه های خانگی و شبکه های سازمانی خواهد بود.
www.infectedornot.com

www.pandasecurity.com/infected_or_not

  • ۸۷/۰۲/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">