ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شهرستانی ریس مجمع ناشران الکترونیک: تکفا به نوعی از بعضی جریانات سیاسی، حزبی و گروهی حمایت، و پروژه‌‏ها را میان اعوان و انصاری تقسیم کرده که به نوعی با مجریان آن در ارتباط بوده‌‏اند.

محمد امین شهرستانی رییس مجمع ناشران الکترونیک در گفت‌وگو با ایلنا با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: پس از گذشت 3 سال از عملکرد طرح تکفا هنوز مفاهیم اولیه IT برای مسئولان رده بالای بخش دولتی و مدیران بخش خصوصی واضح و مشخص نیست.
شهرستانی افزود: بیشتر منابع مالی اختصاص یافته به طرح تکفا صرف موازی‌‏کاری، انجام پروژه‌‏های تکراری و دیجیتالی شدن اشتباهات دستی شده است.

رییس مجمع ناشران الکترونیک عنوان کرد: طرح تکفاهای هیاهویی در زمینه فناوری اطلاعات در کشور راه انداخت، اما به دلیل عدم وجود برنامه مدون و منظم، موجب صرف بیهوده بخشی از منابع مالی در تبصره مربوطه شد.
وی در ادامه با اشاره به این‌‏که عملکرد کنونی دفاتر دولت الکترونیک که از بقایای طرح تکفا در سطح شهر مانده چندان مطلوب نیست، گفت: قبل از ایجاد این دفاتر امکان صدور گذرنامه به روش دستی در کمتر از 24 ساعت توسط نیروی انتظامی فراهم شده بود، اما با واگذاری این کار به دفاتر دولت الکترونیکی به جای افزایش سرعت، دقت و کاهش هزینه درصدور گذرنامه، صدور آن پس از گذشت10 روز و با هزینه‌‏ای بیشتر از پیش انجام می‌‏شود.

وی با اشاره به این‌‏که شمع طرح تکفا مدتی است که خاموش شده، افزود: ماموریت تکفا ایجاد تحول در زمینه فناوری اطلاعات در کشور بوده و متاسفانه این ماموریت را نیمه تمام رها کرده است.
رییس مجمع ناشران الکترونیک با تاکید بر این‌‏که اسراف و تبذیر بسیار زیادی در این طرح صورت گرفته، تصریح کرد: بیشتر شرکت‌‏های خصوصی حوزه IT از عملکرد طرح تکفا ناراضی بوده و معتقدند که تعهدات این طرح از لحاظ مالی درست انجام نشده است.

وی با بیان این‌‏که بیشتر این شرکت‌‏ها خود را از طرح تکفا طلب‏کار می‌‏دانند خاطرنشان کرد: تکفا 3 سال زمان برای عمل داشته و نمی‌‏توان کوتاهی مجریان و مسئولان آن را در انجام وظیفه به تغییر دولت نسبت داد.
شهرستانی با اشاره به این‌‏که ارجاع کار به شرکت‌‏های خصوصی ناعادلانه بوده است، بیان کرد: تاسیس بسیاری از شرکت‌‏هایی که موفق به دریافت وام تکفا شده‌‏اند پس از تصویب تبصره مربوط به این طرح صورت گرفته، در نتیجه بسیاری از این شرکت‌‏ها فاقد تجربه سابقه و تخصص لازم در این زمینه بوده‌‏اند.

وی تصریح کرد: تکفا به نوعی از بعضی جریانات سیاسی، حزبی و گروهی حمایت، و پروژه‌‏ها را میان عوام[اعوان] و انصاری تقسیم کرد که به نوعی با مجریان آن در ارتباط بودند.

  • ۸۴/۱۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">