ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بهره‌برداری از 6 سامانه وزارت اقتصاد

| سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر اقتصاد امروز در راه‌اندازی 6 سامانه و خدمت الکترونیک،‌ گفت: 600 مجوز کسب و کار در هیأت مقررات‌زدایی حذف شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری فارس، صبح امروز با حضور وزیر اقتصاد از 6 سامانه و خدمت الکترونیک رونمایی و به بهره‌برداری رسید.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 سامانه و خدمات الکترونیک عملیاتی شده گفت: اولین سامانه، سامانه ارتباط مردمی مربوط به دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و رسیدگی به شکایات است که مردم می‌توانند شکایات و انتقادات خود را مطرح کنند و 10 روز برای آن زمان گذاشته شده تا مردم بتوانند از خدمات ارائه شده استفاده کرده و در جریان امور قرار گیرند و پس از آن نوع پاسخ‌ها راستی‌آزمایی خواهد شد و خواهشمند است مردم از سامانه استفاده کنند و شخصا پایان هر هفته جمع‌بندی کار را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه درخواست وجه الکترونیک خزانه 60 هزار دسته چک جمع می‌شود و لازم نیست برای دریافت پول از خزانه، حضور فیزیکی داشته باشند. اثر عملی این کار پایان هر روز مشاهده می‌شود.

وزیر اقتصاد سومین سامانه را سامانه دادور و یاور در رابطه با پاسخگویی و رسیدگی به فوریت‌های اخذ مجوز دانسته و افزود:‌حذف موانع کسب و کار در دستور کار است و از 4 سامانه دو سامانه آن به بهره‌برداری رسیده است. هر هفته جلسات هیأت مقررات زدایی برگزار و در حال حاضر از دو هزار و 200 مجوز آن را به 1570 مجوز رساندیم یعنی 600 مجوز غیرضرور حذف شدند.

کرباسیان سامانه دیگر را سامانه دادخواهی مالیاتی عنوان کرد و گفت: این موضوع به تشخیص صلاحیت حرفه‌ای و پرونده‌های مالیاتی که مراحل حل اختلاف و هیأت‌ها را طی می‌کند و به هیأت‌های نظارت می‌رسد مربوط می‌شود و تاکنون کار به صورت دستی و در تهران انجام می‌شد و اختیارات را تا حدی به استان‌ها تفویض کردیم. سیستم جامع مالیاتی مکانیزه شده و کاغذ از تعاملات حذف شده و از رفت و آمدهای مکرر و توقف کار و عدم دسترسی مسئولین جلوگیری شده است.

وی پنجمین سامانه را سامانه الکترونیکی تبادل اسناد و مکاتبات وزارت اقتصاد دانست و گفت: سعی می‌کنیم به طبیعت کمک کنیم تا تمام تبادلات با صورت بخشی و شفافیت بخشی صورت گیرد در همین راستا حدود 60 هزار صفحه کاغذ حذف می‌شود.

وزیر اقتصاد ششمین سامانه را سامانه ویدئو کنفرانس وزارت اقتصاد دانست که با توجه به گستردگی این وزارتخانه و ادارت چگونگی پروژ‌ه‌ها و ارزیابی‌ها انجام می‌شود و در استان‌ها کار بر عهده استاندار است.

وی هفتمین سامانه را مربوط به نظام فنی و اجرایی پروژه‌ها در مناطق آزاد دانست و گفت: با این سامانه پروژه‌ها که در حال طراحی، کنترل می‌شود.

  • ۹۷/۰۳/۲۲

وزارت اقتصاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">