ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بهره گیری از امضای دیجیتال امکانپذیر شد

| سه شنبه, ۱۵ دی ۱۳۸۸، ۰۲:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه اندازی فاز دوم کدال در بازار سرمایه کشور خبر داد و گفت: یکی از این امکانات سامانه یادشده بهره گیری از امضای دیجیتال و تلاش در جهت حذف کاغذ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ "علی صالح آبادی" در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی سازی، گفت: این سامانه سیستم سنتی را به مدرن در اطلاع رسانی شرکت ها ارتقا می دهد.

وی افزود: همزمان با راه اندازی فاز دوم کدال گام جدیدی در راستای ارتقا جایگاه بازار سرمایه برداشته خواهد شد که این امر در راستای قانون تجارت الکترونیک است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: فاز دوم کدال با نظارت دقیق تر در خصوص ارایه اطلاعات مالی شرکت ها در زمان معین راه اندازی شد که در این روش در صورتی که شرکت های پذیرفته شده در بورس صورت های مالی خود را ظرف مدت معین به سازمان ارسال نکنند، به آنها اخطار داده خواهد شد.

صالح آبادی با بیان آنکه اگر شرکتی اطلاعات خود را به موقع از طریق سامانه کدال به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال نکند، با رنگ قرمز در سیستم مشخص خواهد شد، تصریح کرد: در آن صورت سامانه خود به خود گزارش تخلفاتی شرکت را تهیه می کند.

وی گفت: سایر اطلاعات و گزارش هایی که شرکت ها به بورس ارایه می کنند مانند صورت های مالی تلفیقی، اطلاعیه های دعوت به مجمع، گزارش های نمونه هیأت مدیره و غیره در این سامانه دیده شده است.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در فاز دوم کدال شرکت ها همزمان با ارایه صورت های مالی، دارندگان اطلاعات نهانی شرکت را نیز به سازمان معرفی می کنند علاوه بر آنکه صورت های مالی شرکت ها نیز به زبان انگلیسی منتشر خواهد شد.

صالح آبادی هدف از راه اندازی نمایشگاه بورس‌، بانک و خصوصی سازی را گردهمایی فعالان بازار سرمایه و در معرض دید قرار دادن فعالیت های سرمایه گذاران و مردم اعلام کرد.

وی گفت: از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه آشنایی بیشتر مردم با فعالیت های سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت بورس و اوراق بهادار، شرکت بورس کالا، کارگزاران، تشکل های خودانتظام و سایر شرکت ها و غیره است.

صالح آبادی با بیان آنکه نمایشگاه، فرهنگ پاسخگویی به مردم را تقویت می کند،‌ افزود: سرمایه گذاران و فعالان بازار می توانند در چنین فضایی سئوالات خود را مطرح و با حوزه های مختلف بازار سرمایه آشنا شوند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، آشنایی مسئولان با انتظارات مردم و سرمایه گذاران را از دیگر مزایای برگزاری نمایشگاه دانست و گفت: مسئولان می توانند انتظارات مورد نظر را عملیاتی کرده و خدمات رسانی بهتری به سهامداران و فعالان ارایه دهند.

سومین نمایشگاه تخصصی بورس، بانک و خصوصی سازی از روز جاری به مدت چهار روز از ساعت 9 تا 16 پذیرای سهامداران و سرمایه گذاران خواهد بود.

  • ۸۸/۱۰/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">