ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیا حافظه فلشی که به‌طور اتفاقی در پارکینگ یا روی میزی پیدا می‌کنید، می‌تواند شما را در معرض سوءاستفاده دیجیتالی قرار دهد؟ پاسخ مثبت است.

الی برستین، از کارشناسان حوزه امنیت در این کنفرانس نشان داد چگونه هکرها می‌توانند با استفاده از یک صفحه مدار Teensy که در حافظه فلش پنهان شده است، اطلاعات کاربران را سرقت کنند؛ به‌طوری که به محض اتصال فلش به یک سیستم عملیات مخرب خود را روی دستگاه قربانی به مرحله اجرا درآوردند و کنترل دستگاه وی را به دست گیرند. برستین در این باره گفته است: «با وجود اینکه اطلاع‌رسانی گسترده‌ای درباره بدافزارها، هکرها و فعالیت‌های مجرمانه صورت می‌گیرد، باز هم زمانی که افراد حافظه فلشی را در گوشه‌ای پیدا می‌کنند، به‌سرعت آن را به کامپیوتر خود متصل می‌کنند. من طی آزمایشی، حافظه‌های فلش مختلفی را با ویژگی phone-home در گوشه‌های مختلف دانشگاه ایلینوی قرار دادم. نزدیک به 48 درصد افراد به محض پیدا کردن این حافظه‌ها، آن‌ها را به کامپیوتر خود متصل کردند. این اتصال به کامپیوترها در بازه زمانی یک تا هفت ساعت انجام می‌شود.» برستین نشان داد که چگونه هکر با یک حافظه فلش بر مبنای دستگاه‌های رابط انسان HID، سرنام Human Interface Device، قادر به پیاده‌سازی حملات خود است. دستگا‌ه‌های رابط انسان به هکر اجازه می‌دهد در سریع‌ترین زمان ممکن به کامپیوترهای شخصی دست پیدا کند و از طریق آن‌ها به کنترل کامپیوتر قربانیان بپردازد. برنسین برای ساخت این فلش از یک صفحه مدار طراحی کوچک (Teensy نسخه 3.2)، اتصال‌دهنده USB، hobby silicon و یک resin استفاده کرد. (شکل 2) هزینه ساخت این فلش مخرب 40 دلار است. برستین این فلش را به صورت چندسکویی ساخته است. این فلش مخرب ضمن بررسی کامپیوتر قربانی به لحاظ اتصال به اینترنت، نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس قربانی را بررسی و اطلاعات را برای سرور انتخابی هکر ارسال می‌کند.

برای این منظور از یک پوسته TCP معکوس‌شده برای اتصال به سرور انتخابی هکر استفاده می‌کند. برستین برای اینکه بتواند به شیوه موفقیت‌آمیزی از نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس‌ و دیوارهای آتش رهایی یابد، از یک زبان اسکریپت‌نویسی برای ساخت ارتباطات خارج‌شونده از یک سیستم استفاده کرد. این حمله در سه فاز انجام می‌شود: مرحله اول حصول اطمینان از شناسایی کلید توسط سیستم‌عامل و همچنین اجرای فلش است. مرحله دوم به شناسایی پلتفرم و اینکه چه دستوراتی باید اجرا شود مربوط می‌شود و گام آخر معکوس کردن نحوه اجرای پوسته است که شامل تزریق حملات کلیدی می‌شود. برستین درباره این فلش مخرب گفته است: «سخت‌ترین بخش طراحی این فلش مربوط به طراحی نرم‌افزار بارگذار داده، هماهنگ‌سازی کدها در دستگاه Teensy که قادر به پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های مختلف باشد، پیاده‌سازی محدوده‌کننده‌ای برای مدار Teensy و اتصال‌دهنده USB بود. اما طراحی فلش جعلی کار پیچیده‌ای نیست؛ در کنار عواملی که من در این فلش قرار دادم، می‌توانید یک ماژول GSM/Wifi، یک فضای ذخیره‌ساز جعلی به منظور استخراج داده‌ها از راه دور و یک رخنه air-gap اضافه کنید.» (منبع:شبکه)

  • ۹۵/۰۷/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">