ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به روز رسانی واگذاری سیم کارت در سال جاری

| شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۸۶، ۰۵:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای توسعه شبکه تلفن همراه اشاره و از به روز شدن ثبت‌نام و واگذاری سیم‌کارت تلفن همراه تا پایان سال جاری خبر داد.

محمد سلیمانی در گفت و گو با فارس اظهار داشت: در حال حاضر امکان به روز شدن واگذاری سیم کارت تلفن همراه در برخی از استانها وجود دارد، ولی این امر در برخی از استانها چون خوزستان، هرمزگان و کرمان مشکل تر است.

وی به نزدیک شدن وزارت ارتباطات به امر به روز شدن واگذاری سیم کارت در دوره فعلی ثبت نام سیم‌کارت اشاره و تاکید کرد: با آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم که اکنون در حال انجام است، می‌توان تا پایان سالجاری ثبت‌نام و واگذاری را به روز کرد.

سلیمانی افزود: دو اپراتور فعلی تلفن همراه کشور می‌توانند تمامی نیازهای متقاضیان سیم‌کارت در کشور را پاسخ دهند.

وی در خصوص استقبال از ثبت نام سیم کارتهای مخابرات ایران در این دوره نیز گفت: با شناخته شدن سیم کارتهای اعتباری در بین مردم شاهد استقبال خوب از این سیم کارتها هستیم و پیش بینی می‌کنیم که این روند همچنان در کشور ادامه یابد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه 90 درصد سیم کارتهای موجود در بازار‌های جهانی اعتباری است، اظهارداشت: بازار سیم کارت بویژه اعتباری بازار پر رونقی خواهد بود.

وزیر ارتباطات در ادامه از نهایی شدن مطالعات مزایده اپراتور سوم تلفن همراه توسط مرکز تحقیقات مخابرات ایران طی ماههای آینده خبر داد و اظهار امیدواری کرد که مزایده این اپراتور در آبان یا آذرماه سال جاری برگزار شود.

وی گفت: مرکز تحقیقات مخابرات ایران هم اکنون اتحادیه جهانی مخابرات " ITU " را به عنوان مشاور خود برگزیده است.مذاکراتی نیز با برخی از شرکتها برای مشاور صورت گرفت ولی در نهایت به این نتیجه رسیدیم که فعلا این مشاوران نمی‌توانند کاری از پیش ببرند ولی اگر لازم شود مشاور جدید به کار می‌گیریم.

سلیمانی در مورد حضور ترکسل در مزایده اپراتور سوم نیز افزود: منعی برای حضور شرکت‌های مختلف خارجی برای حضور در مزایده اپراتور سوم وجود ندارد و ترکسل نیز می‌تواند در این مزایده شرکت کند.

وی سپس به بروز اختلاف میان پیمانکاران اپراتور اول و اپراتور دوم با شهرداری برای نصب سایت BTS در شهر تهران با شهرداری اشاره و تصریح کرد: شهرداری باید به این مقوله از دید خدمات به مردم نگاه کند. اکنون از طریق تلفن همراه خدماتی چون پرداخت قبوض و سایر موارد انجام می‌شود و خدمات جدیدی چون اینترنت به تلفن همراه افزوده شده است.

وی تاکید کرد: نصب سایت‌های BTS به ویژه میکرو در شهر تهران می‌تواند به بهبود کیفی شبکه کمک شایانی کند. ضمن اینکه به حمل و نقل شهری و ایجاد درآمد‌های جانبی کمک می‌کند.

  • ۸۶/۰۵/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">