ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به مردم چه ارتباطی دارد؟

| چهارشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۸۴، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۲ نظر

علی شمیرانی – چند روز پیش یکی از مسوولان اعلام کرد که با 1300 مامور متخلف که قبوض جریمه اشتباهی صادر کرده اند برخورد شده است. حتماً کسانی که ماشین دارند و کارشان به خلافی رسیده خوب می دانند که چه مبالغ قابل ملاحظه ای اشتباه جریمه شده اند. اما وقتی این ارقام را جمع می کنید عدد اشتباه در کل جریمه ها به مراتب بیشتر می شود.

حالا برگردیم سر حرف آقای مسوول که می فرمایند برخورد شده، اولاً معلوم نیست منظور از این برخورد چیست؟ ثانیاً این به مردم چه ربطی دارد؟ گیریم راهنمایی و رانندگی هر ماه با سه هزار مامور متخلف برخورد کند که ماهم نمی دانیم منظور از این برخورد چیست ولی این پول، وقت ، انر‍ژی واعصاب خردی که در نهایت باید از جیب مردم برود. این را چه می کنید؟

اصلاً فرض کنیم در ماه با 1300 نفر، سه هزار نفر، یا اصلاً ده هزار مامور متخلف برخورد شود. ولی زمانی که باز هم مشکلات پابرجا می مانند و بهای آن از جیب مردم می رود به نظر می رسد که این گونه اقدامات به نوعی برای آرامش دل مردم انجام می شود که بدیهی است در صورت تداوم چنین امری این کارکرد کوچک روانی نیز از بین می رود.

یکی از دوستان می گفت این که گفته می شود با ماموران متخلف برخورد می شود یعنی اینکه قبض جریمه را از دستشان می گیرند.همین.

راستی با این سرعتی که ما داریم در وضع قوانین راهنمایی و رانندگی پیش می رویم رفته رفته داریم به یکی از کشورهای پیشگام دنیا تبدیل می شویم.جالبه که ما از یک طرف صحبت با موبایل در حین رانندگی را ممنوع کردیم ولی این موضوع در خیلی از کشورهای جلوتر از ما تخلف محسوب نمی شود. از طرف دیگه ما بچه نوزاد را میگذاریم روی سر راننده و می خندیم در حالیکه تو کل دنیا اصلاً بچه ها حق ندارند رو صندلی جلوی ماشین بنشینند.

خلاصه این طور که ما در وضع قوانین پیش میرویم و دائماً هم گرانترش می کنیم می توان حدس زد که جرایم جدیدی مثل جرایم زیر نیز در آینده شکل بگیرد.
- استفاده از عینک آفتابی بعد از ساعت 16 60 هزارتومان

- جر و بحث با سرنشینان خودرو در هنگام رانندگی 55هزار تومان

- نگاه به پیاده روی سمت راست بیش از 3 ثانیه و ... 33 هزارتومان

  • ۸۴/۰۸/۱۱

نظرات  (۲)

  • یک خواننده
  • من برای سریعتر انجام دادن کارهایم از موتور سیکلت استفاده میکنم . هفته گذشته برای عدم خلافی به یکی از مراکز پلیس+10 رفتم و پس از کمی معطلی پرینت خلافی هایم را گرفته و با کمال تعجب دو فقره خلاف با موضوع ذیل موجب خنده من وهمه حاضران گردید:نبستن کمربند ایمنی برای سرنشین جلو:):)
    طی سال های گذشته بارها ماشین را همین جایی پارک می کردم که دیروز پارک کردم، کنار جلال آل احمد، نه تابلوی توقّف ممنوعی، نه نزدیکی به تقاطعی، امّآ در کمال ناباوری دیروز 13،000 تومان جریمه شدم. قربون این سیستم سالم سازمان های حکومتی برم که هیچ کس هم پاسخگو نیست، امّا من پاسخ می گیرم;)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">