ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عـلی اصلان شهلا - درباره وزیر ارتباطات در شبکه های اجتماعی جنجال زیادی برپا شده است. شایعات درباره عملکرد آذری جهرمی در وزارت اطلاعات، واکنش هایی در میان کاربران درباره وی ایجاد کرد. مخالفان وزیر پیشنهادی هم از همین موضوع استفاده کردند و اتهامات زیادی را متوجه آذری جهرمی ساختند و به این ترتیب تحت تاثیر این اتهامات، مطالب زیادی علیه وزارت جهرمی در شبکه های اجتماعی منتشر شد.
اما در مقابل حجم انتقادات و تخریب ها که  آذری جهرمی به درستی اعلام کرد برخی حرف ها را افراد معتقد می زنند و باید آنها را قانع کرد، هشتگی با عنوان #وزیر استارتاپا در شبکه های اجتماعی راه افتاد. ظاهرا ماجرا این بود که تعدادی از استارت آپ ها، به ویژه فعالان فین تکی با هم هماهنگ کردند تا با هشتگ مشترکی، انتظارات خود را از وزیر احتمالی ارتباطات بیان  کنند. به ویژه اینکه معمولا وزرا پیش از کاندیداتوری، وقت و گوش شنوای بیشتری برای شنیدن صدای بازیگران مختلف حوزه دارند. اتفاقا این موضوع هم جواب داد و آذری جهرمی به برخی از این انتظارات در شبکه های اجتماعی پاسخ داد.
اما به نظر می رسد انتخاب هشتگی با عنوان «وزیراستارتاپا» از سوی همراهان جهرمی با تیزهوشی انجام شده است. هرچند خود استارت آپ ها می گویند هدفشان این بوده هرکسی که وزیر می شود صدای آنها را بشنود، اما در عمل استفاده از این هشتگ به این معنی است که فعالان استارت آپی نه تنها موافق حضور جهرمی در وزارت ارتباطات هستند که او را به عنوان حامی کسب و کارهای نوپا پذیرفته اند.
نکته دیگر اینکه تعداد زیادی توییت و پست غیرمنفی راجع به جهرمی در شبکه های اجتماعی منتشر شد و درنتیجه درصد توییت های منفی به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافت. 
در مقابل استارت آپ ها خواسته های خود را ناهماهنگ، غیر منسجم و بدون برنامه ریزی مشخصی مطرح کردند تا چندان خبری از موضوعات قابل اندازه گیری و قوی و اثرگذار نباشد.
هشتگ #وزیراستارتاپا پس از جلسه یکی از فعالان رسانه ای با آذری جهرمی آغاز شد و به نظر می رسد اگر سود چندانی از این هشتگ نصیب استارت آپ ها نشود، اما وزیر پیشنهادی فاوا، بهره زیادی از آن می برد. باشد که او همراهی استارت آپ ها را در این حوزه فراموش نکند. (منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">