ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بیت‌کوین و سارقانی که قابل ردیابی نیستند

| چهارشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۲، ۰۳:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

با افزایش استفاده از بیت کوین به عنوان واحد پولی فضای مجازی در جامعه بین‌الملل و با توجه به نبود ضریب امنیت مناسب در سطح فضای مجازی کشور، لزوم بازنگری در استفاده از آن در مبادلات تجاری داخلی و خارجی بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش فارس، هم اکنون با وجود امنیت داده در فضای مجازی بسیاری از کشورها از جمله ژاپن، بسیاری از شرکت‌های فعال در این زمینه طی ماه‌های گذشته مورد حملات سایبری قرار گرفته و حجم قابل توجهی از سرمایه‌های خود را از دست داده اند.

بنا به اعلام پی سی ورلد، بسیاری از این شرکت‌ها از جمله فلکس‌کوین که خود را از جمله شرکت های پیشگام در زمینه استفاده از این واحد پولی عنوان می کردند، به گونه ای که همین شرکت خود را اولین بانک بیت کوین معرفی می‌کرد و تا دیروز نیز به موفقیت خود امیدوار بود، اما با حمله مهاجمان و به سرقت رفتن سرمایه‌های مجازی این شرکت که 896 بیت کوین بوده است از تصمیم خود برای بستن این بانک و از دست رفتن تمام سرمایه در گردش خود خبر داد.

هفته گذشته نیز شرکت Mt. Gox یکی از شرکت های شاخص فعال در زمینه بیت کوین در ژاپن به علت هک شدن و از دست رفتن سرمایه‌های خود و عدم توانایی در جبران آنها اعلام ورشکستگی کرد.

همزمان با این حمله به شرکت ژاپنی، فلکس کوین از امن بودن سرمایه های خود خبرداده بود و گفته بود که با قدرت به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد، اما با این حمله این شرکت نیز اقدام به تعطیلی فعالیت‌های خود کرده است.

به نظر می رسد بیت کوین به گردابی برای سرمایه گذاری در فضای مجازی تبدیل شده است، به گونه‌ای که به علت امنیت ضعیف فضای مجازی و یا افزایش قدرت نفوذ مهاجمان سایبری، این خطر وجود دارد که سرمایه دارانی که تا دیروز رویای سود بیشتر و گسترش فعالیت‌های تجاری مجازی را در ذهن خود می پرورادند به یک باره و با یک حمله شبانه در این گرداب غرق شده و باید با کابوس ورشکستگی و از دست رفتن تمام سرمایه خود دست پنجه نرم کنند.

فلکس‌کوین اعلام کرده است که با مقامات امنیتی در حال پیگیری این حمله و سرقت مجازی است و این بدین معناست که برخلاف بسیاری از فعالیت‌های مجرمانه مجازی که قابل پیگیری است، رد یابی منشاء این حملات دشوار بنظر می رسد.

  • ۹۲/۱۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">