ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تاسیس سازمان نظام مهندسی IT در دستور کار دولت

| سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۸۶، ۰۳:۱۸ ب.ظ | ۵ نظر

ITanalyze.ir - سرانجام و در حالی که تصور می شد با تشکیل سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات به عنوان یک نهاد کاملا موازی مخالفت به عمل بیاید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب تاسیس "سازمان فناوری اطلاعات" در هیات دولت خبر داد و گفت با ایجاد این سازمان باید بتوانیم امور فناوری اطلاعات را سامان دهیم و نقایص آن را در کشور برطرف کنیم.

این سازمان دارای وجوه اشتراک بسیار زیادی در اساسنامه و شرح وظایف خود با سازمان نظام صنفی رایانه ای است. سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات در واقع زیر نظر وزارت ارتباطات فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و از جهات زیادی به این وزارت خانه وابستگی دارد.

بر اساس شنیده ها طراح سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات مهندس ریاضی معاون فناوری اطلاعات وزیر ICT و دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات است.

این در حالی است که طی روزهای گذشته جلسات و رایزنی های متعددی میان نمایندگان شورای عالی فناوری اطلاعات، وزارت ارتباطات، سازمان مدیریت سابق و سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار شده است.

اگرچه در حال حاضر تنها کلیات تاسیس سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات در دولت به تصویب رسیده است و به علت برخی ابهامات و شباهت های کاری با سازمان نظام صنفی رایانه ای، این موضوع در دست بررسی بیشتر است.

این در حالی است که اساسنامه سازمان مذکور در قالب لایحه و پس از تصویب دولت باید به مجلس و سپس شورای نگهبان قانون اساسی برود تا شکل قانونی به خود بگیرد.

سایت آی تی آنالیز هم نظر به اهمیت موضوع طی روزهای آینده تلاش خواهد کرد که بخش هایی از متن اساسنامه سازمان مذکور را جهت اطلاع کارشناسان و تحلیل های آتی منتشر کند.
توضیح : نظر به تماس ها و پرسش های تعداد زیادی از دوستان مبنی بر این که آیا سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات همان سازمان فناوری اطلاعات است که با تغییر اساسنامه شرکت فناوری اطلاعات (دیتای سابق) شکل می گیرد، هست یا نه؟ به اطلاع می رساند سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات مقوله ای متفاوت از سازمان فناوری اطلاعات است و در حال حاضر تاسیس هر دوسازمان در دستور کار پیگیری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد.

سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات با گرایش و تمایل به سمت اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی فعالیت خود را تعقیب خواهد کرد.
لازم به ذکر است که براساس اخبار موجود لایحه تبدیل شرکت ارتباطات زیر ساخت که بنا به درخواست وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات قرار بود در قالب سازمان ارتباطات زیرساخت فعالیت کند از سوی شورای نگهبان رد شد.
در همین رابطه : سازمان زیرساخت دوباره شرکت شد

  • ۸۶/۰۷/۲۴

نظرات  (۵)

با سلام اگر ممکن است در خصوص تجارب سایر کشورها در تشکیل این سازمان اطلاعاتی را در اختیاز بگذارید
با سلام خواهشمند است اطلاعاتی در خصوص نحوه عضویت و همکاری در این سازمان ارائه بفرمایید. متشکرم
با سلام ، لطفا درخصوص نحوه عضویت در شهرستان و تهران اطلاعاتی ارائه دهید.
  • فاطمه ولی زاده
  • با سلام اطفا در مورد نحوه عضویت در شهرستان ها اطلاعاتی بدهید. ممنون
  • زهرا سلمان پور
  • باسلام و عرض خسته نباشید . ممنون از اینکه به فکر کامپیوتری ها هستید . لطفا شرایط عضویت را هم اطلاع رسانی کنید و یا سایت مربوطه را معرفی نمایید . باسپاس

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">