ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تاکید بر خروج لینوکس فارسی از مرکز تحقیقا ت مخابرات

| چهارشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۵:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

رییس مرکز تحقیقات مخابرات ایران، با تاکید بر این که پروژه‌‏های تعریف شده لینوکس فارسی در این مرکز به اتمام رسیده است، گفت: پرداختن به پروژه‌‏های لینوکس فارسی جز اولویت‌‏های امسال مرکز تحقیقات مخابرات نیست.

دکتر کمال محامدپور، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آغاز به کار پروژه لینوکس فارسی در مرکز تحقیقات مخابرات در سال‌‏های گذشته و هزینه‌‏های این مرکز برای پروژه مذکور، اظهارداشت: در سال جاری با توجه به دلایل مختلفی چون کاهش اعتبارات پژوهشی، درصدد هستیم به اولویت‌‏های دیگری در این مرکز بپردازیم.

وی، با بیان این‌‏که ظرفیت‌‏های دیگری نیز به غیر از لینوکس در مرکز تحقیقات مخابرات وجود دارد، یادآورشد: ما فکر می‌‏کنیم در خارج از مرکز تحقیقات مخابرات امکانات، پتانسیل نیروی انسانی و ظرفیت‌‏هایی از سوی مراکز دانشگاهی و بخش خصوصی برای پرداختن به لینوکس وجود دارد.

دکتر محامدپور، ادامه داد: واگذاری امور به بخش خصوصی از جمله سیاست‌‏های دولت است؛ بنابراین مطلب کاملا روشن است، امسال پرداختن به پروژه‌‏های لینوکس فارسی جز اولویت‌‏های مرکز تحقیقات مخابرات نیست.

وی، تصریح کرد: اگر کسانی علاقمند باشند و به ما پیشنهاد دهند می‌‏توانند به این پروژه بپردازند که در این صورت این مرکز به آنها کمک خواهد کرد.

رییس مرکز تحقیقات مخابرات ایران، با بیان این که پرداختن به پروژه‌‏های لینوکس فارسی در صورتی که جز سیاست گذاری‌‏های کشور باشد به عنوان تکلیف تلقی می‌‏شود، گفت: هم اکنون این پروژه تکلیف نشده است که حتی به صورت برون سپاری به آن پرداخته شود. وی، ادامه داد: پیش از این یک عده در مرکز تحقیقات احساس کردند که باید به قضیه لینوکس بپردازند و در قالب آن نیز تعدادی پروژه تعریف کرده و انجام داده و به اتمام رساندند؛ اما در حال حاضر پروژه جدیدی در این خصوص تعریف نشده است، این به معنای آن نیست که کار را متوقف کرده‌‏ایم.

دکتر محامدپور، افزود: تمام پروژه‌‏های لینوکس که در مرکز تحقیقات مخابرات تعریف شده بود به اتمام رسید و پروژه جدیدی در این زمینه از سوی مرکز تعریف نشده است.

وی، گفت: چنانچه پیشنهاداتی به مرکز ارایه شود بررسی شده و این مرکز در آن مشارکت خواهد کرد.

رییس مرکز تحقیقات مخابرات ایران، با بیان این که حدود 50 درصد اعتبارات این مرکز در سال جاری کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: امسال اولویت‌‏ها با توجه به بودجه و کارهایی که در مجموعه انجام می‌‏شود چیز دیگری غیر از لینوکس است.

وی، مسئله نرم افزار را یک بحث کلی در کشور دانست که مستلزم سیاست‌‏گذاری است و تصریح کرد: لینوکس به همان اندازه که طرفدار دارد مخالف نیز دارد و ما نمی‌‏توانیم خود را درگیر موافقین و مخالفین این طرح کنیم.

دکتر محامدپور، تاکید کرد: در سال جاری توسعه پروژه لینوکس فارسی را در اولویت‌‏های کار مرکز نمی‌‏بینیم.

  • ۸۶/۰۲/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">