ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتصاب مدیرعامل اپراتور رایتل، با حاشیه‌های فراوانی همراه بود. این انتصاب ابتدا تکذیب و پس از مدتی روز گذشته تایید شد. این در حالیست که همان روز سازمان تنظیم مقررات از مصوبه‌ای خبر داد که نشان می‌داد این انتصاب قانونی نیست. هنوز اخبار انتصاب مدیرعامل جدید داغ است که دو انتصاب دیگر با حکم او انجام شده است.

پس از انتشار اخبار مربوط به انتصاب‌هایی که مینا مهرنوش در رایتل انجام داده است، این گمانه‌زنی‌ها به وجود آمد، چطور در حالی که وضعیت او مشخص نیست، دست به چنین انتصاباتی زده است.

 معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تاکید بر این که بر خلاف تصور عموم، وضعیت مدیرعامل تازه اپراتور رایتل مشخص است و با توجه به این که به تایید سازمان تنظیم مقررات نرسیده، از وجاهت قانونی برخوردار نیست، گفت: روز گذشته کمیسیون تنظیم مقررات مصوبه‌ای داشت با این مضمون که برخی از مدیران در سطوح خاص مدیریتی اپراتورهایی که بالای ۵۰۰ هزار مشترک دارند، باید با قواعد و ساز و کار خاصی تعیین شوند. این افراد با شرایط خاص و پس از مصاحبه‌ای که با آن‌ها انجام می‌شود به تایید می‌رسند و کار خودشان را آغاز می‌کند.

مجید حقی ادامه داد: روال موجود برای انتخاب مدیرعامل جدید رایتل دربرگیرنده این شرایط نبوده و از همین جهت مورد تایید سازمان تنظیم نیست. طبیعتا احکام صادره از سوی او نیز به طریق اولی مورد تایید قرار نمی‌گیرد.

او در خصوص این که آیا مدارک مینا مهرنوش برای بررسی به سازمان تنظیم ارجاع داده شده یا نه، گفت: خیر این روال اصلا طی نشده است، انتصاب خانم مهرنوش دوم شهریور انجام شده و ما تازه متوجه این موضوع شدیم. بسیار هم برایمان عجیب است به این دلیل که تا همین چند روز گذشته هر نامه‌ای که از سوی این اپراتور به دست ما می‌رسید با امضای سرپرست شرکت رایتل بود.

اگر ایشان در آن زمان مدیرعامل بودند، حداقل ما اصلا در جریانش نیستیم. اما اگر مدیرعامل رسمی بودند، قطعا نامه‌های متعددی که به دست ما می‌رسید با امضای ایشان بود. نتیجه این است که مدیرعامل رسمی نبوده‌اند.

او درباره روالی که باید در این خصوص طی شود، گفت: اگر بناست این اتفاق رخ دهد و مهرنوش به این سمت منصوب شود، باید روال را بر اساس مصوبه طی کنند. اسناد، مدارک و نیازمندی‌ها باید در این خصوص بررسی و فرآیند انتصاب بر اساس شاخص‌های موجود در مصوبه کمیسیون، به تایید برسد و پس از آن مدیرعامل منصوب شود. اگر این روال اتفاق نیفتد مدیرعاملی وجاهت قانونی ندارد.

او در پایان تاکید کرد: بعد از این هم موارد مشابهی اعم از احکام جدید یا مکاتبات و دستورها با امضایی که منشا آن مدیرعامل فعلی باشد از نظر ما فاقد وجاهت است.

کمیسیون تنظیم مقررات، جایگاه قانونی دارد و اگر مصوبه‌ای از درون کمیسیون برخاسته شود، برای تمام اپراتورها لازم الاجراست. این موضوعی است که جزو اختیارات قانونی کمیسیون است و شرکت رایتل هم جزو اپراتورهایی است که از سازمان تنظیم مقررات پروانه دریافت کرده و باید بر اساس مصوبات آن پیش برود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">