ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افت کیفیت سرویس‌ها دو علت دارد که یکی از آن‌ها به کیفیت کلی اینترنت و دیگری به شرایط ایجاد شده بر اثر حکم قضایی صادره برای فیلترینگ برمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، پیرامون ایجاد اختلال در برخی سرویس‌های اینترنتی، اظهار داشت: افت کیفیت سرویس‌ها دو علت دارد که یکی از آن‌ها به کیفیت کلی اینترنت و دیگری به شرایط ایجاد شده بر اثر حکم قضایی صادره برای فیلترینگ برمی‌گردد.  

وی افزود: کیفیت سرویس بخشی از حق الناس است که باید رعایت شود و ما این مطالبه به حق مردم را دنبال خواهیم کرد. امیدواریم ظرف روزهای آینده بتوانیم رضایت را به مشترکان سرویس‌ها برگردانیم.

آذری جهرمی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم که اگر مشکلاتی در زمینه کیفیت سرویس ها دارند، اعلام کنند. برای خبرنگاران و خبرگزاری ها هم تمهیداتی از سوی وزارت ارشاد اندیشیده شده است.

وزیر ارتباطات و فن آوری ارتباطات با بیان اینکه مردم می توانند از طریق شماره ۱۹۵ نظراتشان را درباره مشکلات اینترنتی ارائه کنند، اظهار داشت: ما افت سرعت نداشته‌ایم اما شاهد کاهش کیفیت بودیم  که امیدواریم به زودی برطرف شود.

آذری جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون اتخاذ تصمیم جدید در خصوص تلگرام، گفت: ما صاحب تصمیم نیستیم اگر صاحب تصمیم‌ها تصمیم جدیدی گرفتند خودشان اعلام می‌کنند. 

وی ادامه داد: نرم افزاری‌هایی که در عرصه فضای مجازی ارائه خدمت می‌کنند باید از صنف خودشان مجوز بگیرند و مطابق قانون موجود صنفشان برای آنها تصمیم گیری می‌کند. کسب وکارهای اینترنتی یک صنف دارند وکسب‌ کارهای سنتی یک صنف دیگر دارند .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اپلیکیشن‌ها  بر اساس نوع فعالیت‌شان از یکی از این اصناف مجوز می گیرند، عنوان کرد: از سوی دیگر برای خدمات بانکی‌شان مجوز «ای نماد» را می‌گیرند و در حوزه گردشگری از سازمان میراث مجوزشان را تهیه می‌کنند. البته قرار است که تمام این مجوزها تجمیع شود و به صورت پنجره واحد در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

آذری جهرمی در پایان با اشاره به در پیش بودن راه پیمایی روز قدس گفت: مردم ایران همواره حامی مردم فلسطین بوده‌اند. مردم فلسطین در شرایط نامناسبی هستند. از یک سو اشغال کشورشان و از سوی دیگر حملاتی که به آنها می شود شرایط را برایشان سخت‌تر می‌کند. حرکتی که به تدبیر امام راحل جهت نام گذاری یک روز بین المللی به نام روز قدس صورت گرفته است از جمله تصمیم‌های مهم در راستای حمایت از این مردم بوده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">