ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تا اطلاع بعدی، "پیامکک" بزنید!

| جمعه, ۷ تیر ۱۳۸۷، ۰۸:۲۱ ب.ظ | ۱۳ نظر

نرم افزار فشرده سازی پیامک فارسی که به کاربران امکان می دهد تا با حجمی مشابه با پیامک های معمول لاتین پیامک فارسی ارسال کنند، طبق پیش بینی ها به کاربران عرضه نشد.

به این ترتیب از اول تیر ماه کاربران دو انتخاب دارند یا باید پیامک لاتین که گران شده را به راحتی و بدون دردسر ارسال کنند و قید پیامک فارسی را بزنند، و یا این که به مکافات و در شرایط نبود 4 حرف گ چ پ ژ پیامک های فوق کوتاه (VSMS) ارسال کنند.

منظور از پیامک های فوق کوتاه که معادل فرنگی آن Very Short Message Service است به پیامک های جدیدی گفته می شود که اخیرا در ایران به کارگرفته می شود و بر اساس آن کاربران می بایست با استفاده از 70 کاراکتر که نصف یک پیام کوتاه محسوب می شود منظور و قصد خود را برای طرف مقابل ارسال کنند تا کمی ارزانتر برایشان تمام شود.

اگرچه شاید معادل کوتاه تری هم برای پیامک های فوق کوتاه بتوان یافت و اسم آن ها را "پیامکک" گذاشت!

ظریفی می گفت به این ترتیب شاید با توجه به فشاری که به مغز کاربران تلفن همراه در ایران برای موجز نویسی وارد می شود به زودی زبان جدید و حتی تعدادی شاعر پدیدار شود!

  • ۸۷/۰۴/۰۷

نظرات  (۱۳)

زنده باد گل گفتی
  • م.ر.بهنام رئوف
  • به(4)
  • مهرداداسلامی
  • باسلام این طرح بیامک جدیدبسیارجالب است البته باز هم ظرفیت 200کاراکتری کم است جون بیامک فارسی حجم بیشتری نسبت به لاتین دارد. باتشکر
    به این میگن گران کردن به روش فوق پیشرفته
    آخه تمام کوشی های مجاز برای وارد شدن به ایران فارسی داره برای همینه که فارسی رو ارزون کردن. به قول هموطنای!! عزیزمون فتبارک الله احسن الخالقین
    خوب مردم رو سرگرم کردن با این موارد پیش پا افتاده. آخه ببینید اپراتور های کشور های دیگه به کجا رسیدن اون وقت اپراتور اول کشور ما با این همه ادعا بعد از 15 سال سر SMS که ابتدایی ترین سرویس یک اپراتور مشکل داره. بعد میاد تیزر های تبلیغاتی برای بچه ها می سازه که گول بزنه. شما برای استفاده از همین نرم افزار چه افرادی به مشکل بر خوردند یا اشتباه کردند و پول SMS هم حساب شده حالا ببینید این دوره پول SMS ها چه تغییر فاحشی کنه. اولش گفتن که این فشرده می کنه ولی حالا می گن اگر بخواین از سیستم فشردگیش استفاده کنید گیرنده هم باید این نرم افزار رو داشته باشه اگر نداشته باشه تنها یک ادیتور ساده فارسیست. بابا کجای کاریم بیدار شیم بسه دیگه آخه تا کی این خود گول زنی ها عمر تموم شد رفت ما هنوز اول راهیم.
    be ghole 1i : ina gandesho maskhare kardan
    واقعا مایه خجالت مسیولین مربوطه که به فکر همه چیز هستند به جز مردم
    بابا اینا همش ... مردمه و الا پیامککککککک 9 تومنی با 70 کارکتر که از نصف 160 کارکترم کمتره 2 برابرش میشه 140 کارکتر که پولش میشه 18 تومان یعنی 2 تومن از اس ام اس ایرانسل بیشتر
    حالا یک سوال فلسفی!!! پیام خالی فارسی حساب می‌شه یا اینگلیسی؟ (-; یا اینکه اگر نصف پیام فارسی باشه نصف دیگش اینگلیسی سیستم چجوری محاسبه می‌کنه؟
    واقعا خجالت داره که بهر نحو ممکن میخوان از من مشتری که حق انتخاب ندارم پول بگیرند !
    برای من همیشه چند تا سؤال مطرح بوده: 1. هزینه پیامکای خالی بر حسب نرخ فارسی حساب میشه یا انگلیسی؟! 2. هزینه فرستادن فقط عدد... 3.هزینه پیامک فارسی و انگلیسی به صورت مخلوط D:
    و اینک ماه آذر است و گویا این داستان هنوز از حالت ؛تا اطلاع بعدی؛ خارج نشده است!!! به به، به به!!!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">