ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس مرکز و تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: مجرمان سایبری به ظاهر با دادن تبلیغات به سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها، درگاه‌های فیشینگ بانکی و سایتهای قمار را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند؛ این امر می‌تواند موجبات پیگرد قضائی را فراهم کند.

سرهنگ دوم علی‌محمد رجبی با اشاره به فعالیتهای تبلیغاتی سلبریتی‌ها و "اینفلوئنسرها" در بستر فضای مجازی مخصوصاً شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: مجرمان سایبری با توجه به تعداد بالای دنبال‌کنندگان صفحات سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها از این امر سوء‌استفاده کرده و به ظاهر با دادن تبلیغات به آنها، درگاه‌های فیشینگ بانکی و سایتهای قمار را تبلیغ می‌کنند و با این تبلیغات کذایی به دنبال اجرایی کردن اهداف مجرمانه خود هستند.

رئیس مرکز و تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا افزود: مجرمان سایبری برای فریب سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها حتی تبلیغات خود را در راستای کمکهای خیرخواهانه و بشردوستانه معرفی می‌کنند و شاید در این رابطه حتی هزینه‌ای نیز به این افراد نپردازند و آنها را وسیله رسیدن به اهداف مجرمانه خود کنند.

وی ضمن توصیه به سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها گفت: این افراد باید درباره تبلیغات در بستر شبکه‌های اجتماعی علاوه بر رعایت موازین شرعی و عرفی جامعه مراقب باشند و ناآگاهانه در دام و برنامه مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

این مقام انتظامی متذکر شد: انتشار تبلیغات مجرمانه هر چند به صورت ناآگاهانه و ناخواسته می‌تواند به شهرت و محبوبیت این افراد خدشه وارد کرده و موجبات پیگرد قضائی را فراهم کند.

رجبی تصریح کرد: بررسی تبلیغات توسط خود آنها یا کارشناسان آشنا به امر، می‌تواند راهکاری برای جلوگیری از سوء‌استفاده  از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها باشد همچنین این افراد باید در دریافت آگهی‌ها دقت کنند که از چه کسانی آگهی دریافت می‌کنند قطعا آگهی‌دهندگان ناآشنا از تهدید بیشتری برخوردارند.

رئیس مرکز و تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، استفاده از مناسبتها برای تبلیغات را نیز دیگر شگرد مجرمان سایبری خواند و افزود: تبلیغات تخفیف‌دار برای شب یلدا که به صفحات سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها داده می‌شود، می‌تواند کاربران را به درگاه‌های جعلی فیشینگ هدایت کرده و اطلاعات بانکی آنها را مورد سرقت قرار دهد.

وی، دریافت آگهی حضوری و امضاء قرارداد در این رابطه را یکی از راه‌های جلوگیری از سوءاستفاده از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها برشمرد و ادامه داد: افرادی که تلاش دارند آگهی خود را از طریق فضای مجازی با هویتهای ناشناخته به آنها بدهند، قطعا ریسک بالاتری دارد چرا که شما هیچ شناخت و اطلاعاتی از این افراد ندارید تا در صورت تخلف آنها را به محاکم قضایی معرفی کنید.

این مقام انتظامی ضمن تأکید بر هوشیاری و آگاهی سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها از ترفندهای افراد مجرم برای شراکت آنها در ارتکاب جرم عنوان کرد: این افراد می‌توانند هرگونه فعالیت مشکوک و مجرمانه در این زمینه را از طریق نشانی وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی گزارش کنند.

  • ۹۸/۰۹/۲۷

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">