ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از موجی جدید کلاهبرداری به روش خرید بورس خارجی و زیر مجموعه سازی توسط خریداران به منزله کسب درآمد بیشتر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح خبر گفت: به تازگی کارشناسان اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری دریافتند برخی از شهروندان زودباور با فریب کسب درآمد ماهانه به صورت دلار و سرمایه گذاری در شرکت هایی که عملکرد هرمی داشته و وعده فروش سهام شرکت های معتبر و برند خارجی را می دهند از کاربران می خواهد به ازای خرید بورس شرکت خارجی به دلار و معرفی افراد بیشتر سقف درآمد ماهانه خود را بالاببرند.
سرهنگ جهانشیری ادامه داد: افراد قربانی به طمع کسب درآمد با رقم های بالا علاوه برپرداخت ۱۰۰۰دلار به عنوان سرمایه گزاری سعی در جذب و زیرمجموعه سازی دارند تا مطابق وعده داده شده به کسب درآمد بالا دست یابند.
این مقام مسئول ادامه داد : پلیس فتا تاکنون مراجعاتی از سوی شهروندانی که درتله کلاهبرداری موصوف گرفتار شده اند داشته و در تمامی موارد فرد قربانی تطمیع وعده های جذاب کسب درآمد میلیونی شده و در نهایت نه تنها سودی دریافت نکرده بلکه رقم و سرمایه اولیه خود را از دست داده و هنگام درخواست وجه خود نیز متاسفانه با مقاومت و انکار مواجه شده اند.لذا بررسی ها نشان می دهد افرادی که در پلت فرم های موصوف سرمایه گذاری می کنند ریسک بزرگی را متحمل می شوند.
وی با اشاره به شیب تند تغییر بسیاری از کسب و کارها به شهروندان توصیه کرد: هرگز قبل از کسب مهارت و افزایش دانش اقدام به سرمایه گزاری در کاری که اطلاعات مرتبط با آن در اختیار شما نمی باشد نکرده تا گرفتار موضوعات کلاهبردارانه در فضای سایبر و حقیقی نشوید.
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد : هرچند در وب سایت های مختلف تبلیغات چشمگیر و همچنین بازخوردهای مثبت و منفی بسیاری درباره این وب سایت ها وجود دارد اما سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که سرمایه گذاری در چنین وب سایت های دارای ریسک بسیار بالایی است و با توجه به نبود آدرس و مشخص نبودن هویت واقعی صاحبان وب سایت در صورت بروز مشکل رسیدگی به شکایت پرسه زمان بر خواهد بود زیرا در فضای سایبری مرز جغرافیایی موجود نیست و دسترسی به کلاهبردار با همکاری اینترپل میسر خواهد بود .
گفتنى است ،سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir آماده پاسخگویى به مشکلات شهروندان در حوزه فضاى سایبرى بوده و شهروندان مى توانند براى مشاوره و انعکاس دیدگاه هاى خود در زمینه فضاى سایبرى به آدرس مذکور مراجعه کنند.

  • ۹۸/۱۲/۱۶

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">