ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تبلیغ مواد مخدر در 16 هزار سایت اینترنتی

| چهارشنبه, ۱ آذر ۱۳۸۵، ۰۴:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل مشاوره و مددکاری ناجا گفت: مواد مخدر صنعتی به شدت مورد تبلیغ سایت های وابسته به عناصر نامشروع و قاچاقچیان این مواد قرار گرفته است به طوری که امروز حدود 16 هزار سایت اینترنتی تبلیغات این مواد و قرص های اکستازی را عهده دارند.

دکتر فردوس قماشچی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به دلایل گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی و تغییر ذائقه آنان از مواد مخدر سنتی به مواد مخدرصنعتی و روانگردان ها ، گفت: با توجه به اینکه این مواد غالبا به صورت قرص استفاده می شود و استعمال این مواد نیاز به وسایل خاصی ندارد استفاده از این مواد به مراتب آسان تر و راحت تر از مواد مخدر سنتی است در عین حالی که استفاده از ده ها نوع رنگ ، شکل و اسامی فریبنده برای این مواد به لحاظ روانی عامل موثری در گرایش جوانان به این مواد است.

مدیرکل مشاوره و مددکاری ناجا با توجه به افزایش جمعیت جوان کشور که میزان آسیب پذیری جامعه را به لحاظ گرایش به مواد مخدر مصنوعی مضاعف نموده است ، افزود: شرایط خاص روحی جوانان امروزی که با انگیزه کنجکاوی ، همگرایی با روند تحولات اجتماعی جهان و هویت یابی و یا رهایی از فشارهای اجتماعی و فرار از مشکلات و مسئولیت ها به سوی مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی پناه می برند ، باعث افزایش چشمگیر استفاده از این مواد در جامعه شده است.

وی در ادامه با توجه به امکان دسترسی بسیار آسان جوانان به این مواد و کم اثر بودن راهکارهای مبارزه با ورود و فروش آنها تاکید کرد: اصولا دسترسی به مواد مخدر برای نوجوانان وجوانانی که متعارضات حل نشده ای دارند و در اضطراب و تشویش دست و پا می زنند به عنوان مهمترین عامل در گرایش جوانان به اعتیاد محسوب می شود.

قماشچی در ادامه افزود: تاثیر شدید این مواد که اثرات روانی مخربی دارد به طوری است که استعمال این مواد در چند ساعت اولیه به صورت کاذب احساس انرژی و حالات خوشایندی در انسان ایجاد می کند که در نهایت مبارزه با آن تنها از طریق مبارزات فیزیکی امکان پذیر نیست و روش های اجتماعی و روانی در جلوگیری از استعمال این مواد بسیار تاثیر گذار است.

وی با تاکید بر آمادگی روانی و عاطفی گروه های جوان و آسیب پذیری آنان ، گفت: لازم است که مراقبت های ویژه و سرمایه گذاری فرهنگی در نهادهای مسئول و متولی افزایش یابد که در نیروی انتظامی این راهکارها در دست بررسی است.

  • ۸۵/۰۹/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">