ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر عامل شرکت سیماسازان تجارت معتقد است که با تقویت عرصه تجارت الکترونیک در داخل می‌توان کشور را در مقابل هر گونه آسیبهای تجاری بیمه کرد.
"مرتضی علیخانی" در گفت وگو با خبرنگاران افزود:نبود جایگاه مشخص برای ایران در عرصه تجارت الکترونیک موجب از دست دادن بازارهای بسیاری در سطح جهان می‌شود.
وی در ادامه تاکید کرد : با خود باوری و استفاده از توانمندیهای بخش خصوصی ، بدون نیاز به حمایت بخش دولتی می‌توان جایگاه‌تجاری ایران را ارتقا بخشید.
علیخانی همچنین از دو کشور آلمان و چین به عنوان بزرگترین کشورهای فعال در عرصه تجارت الکترونیک ، نام برد.
به گزارش ایرنا ، براساس آخرین آمارهای منتشره در سال ‪ ۲۰۰۴‬میلادی ، سهم اقتصاد جهان از گردش مالی در عرصه تجارت الکترونیک بیش از پنج تریلیون دلار برآورد شد.
در ادامه این نشست مدیر فنی سایت و امور بازرگانی شرکت " سیماسازان تجارت" از نبود قوانین مصوب برای فعالیتهای تجارت الکترونیک، انتقاد کرد.
"محمد عزتی" با بیان اینکه هم‌اکنون قانون مشخصی برای تبلیغ در عرصه فعالیتهای تجارت الکترونیک وجود ندارد ،افزود: عرصه تبلیغات در تجارت الکترونیک با بن بست مواجه شده است .
شرکت سیماسازان تجارت از چهار سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و از زمستان سال گذشته نیز نخستین نسخه فعالیت این شرکت (به شیوه سایت ) بر روی شبکه جهانی قرار گرفت.
مدیر فنی سایت شرکت سیماسازان تجارت اظهار داشت: عدم همکاری برخی سازمانهای ذیربط موجب شده است تا گروههای بسیاری از مردم از خدمات این شرکت بی‌اطلاع باشند.
عزتی همچنین تعداد میانگین کاربران بهره‌مند از این سایت را روزانه ‪۱۰‬ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ‪ ۴۰‬درصد از کاربران سایت از سایرکشورها هستند.
وی از کاربران کشورهای مصر ، آمریکا، انگلیس ، چین ،امارات ، ایتالیا، آلمان و فرانسه به عنوان بیشترین مراجعین به این سایت نام برد.
عزتی افزود: در همین حال روزانه نزدیک به ‪ ۲۰۰‬کاربر خارجی برای سفارش اقلامی چون زعفران ، فرش ، پسته و سنگ به این سایت مراجعه می‌کنند.
مدیر فنی سایت شرکت سیماسازان تجارت هزینه راه‌اندازی این سایت را شش میلیارد ریال و هزینه آبونمان سالانه آن را یک میلیون و دویست هزار ریال عنوان کرد.
به گفته وی این سایت فقط به اطلاع رسانی می‌پردازد و در خرید و فروش محصولات در داخل و خارج از کشور، نقشی ندارد.

وی در ادامه قرار گرفتن سیستم " هشدار تجاری "در سایت که کاربر را به برخورداری از تمام پیامهای ارایه‌ی محصول و تقاضای خرید قادر می‌کند را از جمله امتیازات این سایت دانست.

  • ۸۴/۰۷/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">